vakantie weer voorbij!

Hoi Allemaal,

ik ben er weer na een maand heerlijke vakantie. Morgen weer aan het werk, waar ik nu al 2 dagen gespannen voor ben, misschien toch maar eens een gesprekje aangaan over of ik daar nog wel op mijn plek zit. Ik zat de afgelopen maand prima in mijn vel, dus de spanning is toch echt aan het werk te wijten, nou ja ik zie het morgen wel hoe het allemaal is daar.
Helaas weer nieuwe namen erbij, wel gezellig hoor, maar laten we eerlijk zijn, liever zaten we op een ander forum.
Ik en zelfs mijn vriend hadden even vertrouwen dat we zwanger waren. Nergens op gebaseerd, gewoon gevoel, geen zwangerschapskwaaltjes, maar dat had ik de vorige 2 keer ook niet. Helaas werd ik de 24e weer ongesteld. Lichtpuntje is wel dat mijn cyclus nu maar 33 dagen telt, daarvoor 37 en 47, wie weet blijft het zo mooi kort. In elk geval heeft het me maar 1 test gekost.
Vrienden van ons kwamen langs met hun kleine van de leeftijd van die van ons en die zijn nu 5 maanden zwanger, wel even slikken. Hardstikke fijn voor hun natuurlijk en ik gun het ze ook echt, maar ja ons ook.
Stom he? Mijn 1e zou in september nu 4 zijn geworden, daar moest ik in de vakantie aan denken, dan zou hij nu voor het eerst al naar de echte school gaan, na al die tijd moet ik dan toch echt weer even mijn tranen wegslikken.
Maar ja, ik heb niks te klagen ik heb een heerlijke vakantie gehad en echt met volle teugen van mijn mooie mannetje genoten, echt geweldig om zo'n bloot kereltje vol overgave op het strand en in zee te zien genieten.

Veel liefs en tot schrijfs

hoi hoi

fijn om te horen dat het best wel goed met je gaat en dat je heb genoten van de vakantie....

inderdaad lijkt het me moeilijk om die datum te passeren dat je kindje zou zijn geboren .. 2 maart staat ook gegrift in mijn gedachten.......

en dat je cyclus minder lang is   is ook wel fijn..

maar hoe zit het dan op je werk, bevalt het je niet..... ?

liefs tobi

Hoi Tobi,

ik zit, als ik het goed onthouden heb, net als jij in de zorg voor verstandelijk gehandicapte mensen.
Voor mijn vakantie hebben we een vreselijke rottijd gehad. We waren haast de hele maand met nog maar 4 vaste mensen over, terwijl we daar 5 diensten op een dag mee moeten vullen. Dus heel veel met inval of onderbezettting gewerkt.
Daarbij zijn er wat veranderingen gaande die me op proffesioneel gebied niet altijd bevallen en daarbij ook nog veranderingen die de combinatie werk-prive steeds moeilijker maken en me dus extra stress opleveren.
Met mijn manager kan ik wel redelijk praten maar echt iets uithalen doet dat niet vaak. We hebben een half jaar een jobcoach, waar ik het minder goed mee kan vinden. Wat me stoort is dat deze al heel snel zegt dat je maar een andere baan moet zoeken als je het ergens niet mee eens bent.
Ik werk al zo'n 8 jaar met deze mensen en vind het dus best moeilijk om te beslissen dat ik maar weg ga, je krijgt toch een band met hun en hun familie, bovendien liggen de banen niet voor het oprapen overal.
Ik zal het maar even aankijken hoe het allemaal gaat lopen. Maar heel af en toe vraag ik me wel af of ik niet stiekem tegen een Burn-out aanzit, al vind ik dat zo'n beladen, modewoord. wat ik wel nu door mijn vakantie weet, is dat ik niet in een depressie zit ofzo, maar dat mijn gevoel puur met mijn werk te maken heeft.
Pfff, wat een verhaal. Sorry voor m'n gezeur. Maar ja.

Veel liefs

he meid

goh inderdaad ik zit ook in de verst geh zorg... wat goed dat je dat nog weet....

ik merk dat ik ook met minder zin naar mijn werk ga.... heb het gevoel dat ik het contact met mijn collega kwijt ben... vooral nadat ik terug kwam van de vakantie en dus de miskraam had gehad.... ik was soms best wel emotioneel en heb  soms het idee dat mensen dat raar vinden of zo... puur gevoelkwestie.....daar bij kwam het bericht dat een collega zo een taak van mij heeft overgenomen (roosteren) en dat kwam erg hard aan.... ....

ik ben ook bezig mijn ogen op iest anders te gaan richten.. wel in de zorg denk ik... het liefst met jongeren of kinderen......maar weg gan vind ik ook moeilijk

wat vervelend dat je lastig met je jobcoach om kan gaan.. lekker makkelijk om te zeggen dan zoek je maar een andere baan.. alsof je niet met mensen werkt die je wat doen.. het zijn geen computers.......

en het werken met invalkrachten is inderdaad leuk voor even, mar als het te lang duurt.. hetwerkt blijft wel liggen en dat mag en invalkracht niet doen......ik snap volkomen wat je bedoelt het maakt het er allemaal niet leuker en makkelijker op..

welke veranderingen willen ze doorvoeren bij jullie dan...?

en bij welke stichting werk je.... als ik vragen mag....

goh meid doe het rustig aan en kijk of je iemand in vertrouwen kan vertellen hoe je je voelt.. dat lucht vaak op.....of je zegt het maar tegen mij...

liefs tobi
...  

Hoi Tobi,

de 1e dag was een ramp, ik zat echt niet lekker in mijn vel, gisteren ging het al wat beter.
Ze hebben een  client bij ons overgeplaatst, waar de meesten uit het team het niet mee eens waren, tja dat wij die client erg goed kennen, ons er volledig voor in wilden zetten dat telt blijkbaar allemaal niet. Beleid van de instelling. "Mevrouw past niet in haar huidige woning, dus verhuizen maar! Ben je het niet ens met het beleid, zoek je toch lekker een andere werkgever!"
Ze zijn bij ons ook de bezetting gaan veranderen om meer kwaliteit te bieden. Hardstikke goed natuurlijk, maar wij die het werk doen worden niet gehoord als we die diensten liever op andere tijden inzetten, zodat het de echt kwaliteit verhoogt.We zijn zelfsturend, maar wel binnen de opgelegde kaders, die nog weinig te suren overlaat.
Die veranderde bezetting komt er op neer dat we kortere diensten draaien, daardoor moet ik dus vaker naar het werk om aan mijn uren te komen.
Ik heb een kleine van 20 maanden. Het was mooi geregeld, tot nu toe. 2 dagen KDV, wat hij echt heel leuk vind maar ook vermoeiend, dus meer wordt teveel.  1dag met papa 2 dagen met mij en de weekenden soms met ons allebei en soms alleen met papa. Het zal nu moeilijker gaan worden om altijd die 2 dagen doordeweeks vrij te hebben. Je hebt recht op 1 vrije dag en 1vrij dagdeel. dan kom ik dus 1 dagdeel tekort. Ik werk 28 uur pw en met alleen maar 8-uursdiensten was het voor de roosteraar goed te doen om aan mijn 2 vaste vrije dagen te houden, maar nu met kortere diensten heb ik die garantie niet meer. Ik zal dus moeten kijken naar andere opvang, wat ik eigenlijk niet wil of andere werkplek, wat ik nog niet zeker weet of ik dat wil.
Wat een verhaal weer he?
De instelling laat ik nog even in het midden, je weet nooit welke zwangere collegae hier nog rondlezen, daar heb ik geen zin in.
Veel liefs van mij

Terug
Bovenaan