Vakantie

<p>Mijn zoontje is nu 22 maanden en vanwege corona niet veel uitstapjes gewend. We zijn wel eens eerder op vakantie geweest maar toen was hij baby. Nu zijn we weekje in Nederland weg maar heb het idee dat ik nu na bijna een week een heel ander kind heb. Hij wordt opeens heel snel emotioneel, gaat bijvoorbeeld huilen als iets even niet lukt met de Duplo. Slaapt op zich wel goed maar is veel meer aan het roepen bij het inslapen dan normaal. (Niet huilen, maar normaal praat hij wat in zichzelf en nu lijkt het meer op heel druk dingen roepen). Is dit toevallig dat dit samenvalt met de vakantie en beginnende peuterpuberteit of hebben jullie soortgelijke ervaringen met vakantie en kleine kinderen? </p>
 
Ik denk dat het vooral gewoon een beetje spannend is voor je kleine jongen. Ons zoontje is bijna 22 maanden en gaat niet naar een kdv en is ook weinig gewend, nieuwe situaties zijn vaak spannend voor hem en hij is dan ook emotioneler en klapt meer dicht. Jouw verhaal zou zo door mij geschreven kunnen zijn, als wij op vakantie hadden geweest. Dus ik kan alleen tips geven hoe ik het aan zou pakken:
Ik zou hem bieden wat hij nodig heeft, dus extra nabijheid, een extra knuffel, helpen als iets nu even niet lukt met de duplo. Lekker vaak op schoot, boekje lezen, rug kriebelen of knus samen wat krentjes snoepen
In bed zou ik hem in principe laten gaan, als hij wat harder/langer kletst als normaal is het misschien omdat hij meer heeft te verwerken. Als hij jullie roept zou ik gewoon geruststellend reageren en eventueel naar hem toegaan als je merkt dat hij dat nodig heeft.
Hij is niet in zijn eigen veilige bubbel en dat roept onzekerheid op, waar jullie hem als geen ander in kunnen steunen ❤
 
 
Terug
Bovenaan