Vakantie

<p>Wij willen graag in september op vakantie met ons zoontje. Hij zal dan 14 maanden zijn. Echter hebben we geen idee waarheen. We lezen dat Menorca het buggy eiland wordt genoemd, maar de vluchttijden zijn enorm beroerd. 's Ochtends om 05.45 vliegen. Dat betekent de hele nacht in de weer en dat zie ik echt niet zitten met ons zoontje.</p><p>Mijn man en ik houden van reizen en meestal pluizen we alles zelf uit. Goedkope vlucht, daar met de trein van hotel naar hotel. Elke dag op stap. We snappen dat we nu een rustigere vakantie gaan krijgen met veel zwembad en stranddagen. En dat is ook prima. Maar we willen dus wel ergens heen waar wel iets te zien valt. En wat is makkelijker met een jong kind, vliegvakantie of bijvoorbeeld autovakantie (naar Italië)? We zien door de bomen het bos niet meer.. dus als jullie tips hebben, kom maar op! ?</p>

Wij gaan binnenkort voor het eerst naar Menorca. Er zijn inderdaad veel vliegreizen rond 5.00, maar ook rond 13.00. Betaal je wel wat meer voor.
Ik weet niet wat je budget is. Maar toen onze zoon 13 maanden oud was zijn we met een camper naar usa geweest. Een langzamer reistempo dan wat we gewend zijn. Camper had als voordeel dat hij z’n eigen vaste slaapplek had en we toch konden rondreizen. We reden voornamelijk tijdens z’n middagslaap.
Maar anders zit je toch vast aan een bestemmingen zoals Menorca. Misschien een huurauto nemen zodat je makkelijker ergens naar toe kunt rijden?

Toen onze dochter 13 maanden was zijn we 2,5 week op Aruba geweest. Vlucht ging super en daar ook! We hadden een suite gehuurd waardoor je dus een aparte slaapkamer hebt, vinden wij fijn zodat we s avonds lekker in onze 'woonkamer' of balkon konden zitten. Inclusief ontbijt was top! Ze at gewoon van alles een beetje mee: fruit, ei, brood etc. We hadden een kleine keuken in de suite incl koelkast dus we maakten onze lunch daar klaar en namen we vaak mee naar het zwembad of strand. Ze deed haar eerste dutje meestal op de kamer en het 2e dutje in de buggy op het strand. Ging perfect. Elke avond uit eten gegaan, ook weer van alles geproefd en mee gegeten. 
Op dit moment is onze dochter 19 maanden en zitten wij, as we speak, in Portugal in de Algarve. Ook weer helemaal top! Eigenlijk alles precies hetzelfde als op Aruba, alleen wat korter vliegen ? iPad mee met wat filmpjes voor als ze zelf is uitgegeten zodat wij ook rustig kunnen eten. Auto gehuurd met kinderzitje, allemaal super! Zwembad en strand, kind blij en wij dus ook!
ik denk dat alles valt of staat met hoe relaxt je zelf bent, wij maken ons niet zo druk en zijn wat losser met de regels als thuis, zoals iPad aan tafel of dutjes in de auto ipv in bed. Ik zou dan ook lekker kiezen wat jullie leuk vinden! Veel plezier!

Vliegen of auto is best persoonlijk, maar ik vind vliegen veeeel fijner. Dan is het nog een hele reis hoor met kleine kinderen, maar liever 3 uurtjes in een vliegtuig vast zitten dan 12 uur in een auto.

Vliegen is idd fijn als je een vlucht hebt die vertrekt rond 11.00 en niet veel eerder. Vertrek je om 11.00, moet je al om 8.00 op het vliegveld zijn en dat is opzich wel haalbaar (afhankelijk van waar je woont natuurlijk) maar veel eerder is echt wel lastig met kinderen. Vlieg je om 6.00, moet je om 3.00 op het vliegveld zijn en daar begin ik echt niet aan met kleine kinderen.

Wij pluizen ook altijd alles zelf uit, huren een auto en rijden van A naar B. We blijven met kinderen vaak wel 4-6 dagen op 1 plek, maar ik zit nooit 2 volle weken op 1 plek. We boeken vaak particuliere huisjes, kleinschalig. Soms met zwembad, niet altijd. Maar altijd fijne knusse plekjes waar maximaal 10 huisjes op een locatie zijn. Dat grootschalige met honderden gezinnen vind ik vreselijk.

Wij zijn met kinderen in Portugal geweest, Zuid-Italië, Sicilie, Malta. Niet de populaire bestemmingen waar iedereen heengaat. We hebben heerlijke vakanties gehad met de kinderen. Vooral Sicilie was erg kindvriendelijk, veel speeltuinen etc.

Dus tja, in mijn ogen is veel mogelijk hoor en hoef je echt niet perse voor een kindvriendelijk buggy-eiland te kiezen hoor :)

Wij vinden auto vakanties heerlijk, maar zijn dan ook nooit met een kleintje met het vliegtuig geweest. Stoppen en benen strekken wanneer je wilt: heerlijk! Ik moet er niet aan denken met een huilend kind in een vliegtuig vast te zitten ? Wij gaan dit jaar weer naar Zuid-Frankrijk, dus 2 dagen reizen met de auto en onze 1- en 3-jarige.

Bedankt voor jullie reacties! ? Na heel wat speurwerk toch maar besloten om er een auto vakantie van te maken richting Italië. Mijn man en ik zijn beide grote Italië liefhebbers. En we vinden het makkelijk dat we dan gewoon onze auto bij ons hebben. Nog niks geboekt verder. Zal deze week eerst maar eens een ID kaart voor de kleine aanvragen. ?

Terug
Bovenaan