vakantie

Hoi,

We zitten te bedenken waar we in de zomervakantie naar toe moeten gaan. Als alles goed gaat ben ik dan 21 weken zwanger. Hebben jullie leuke ideeen?
Ik denk dat het handig is dat ik niet lang hoef te reizen en hoge temperaturen hoeft voor ons ook niet, wel vinden we het leuk om iets van de omgeving te zien. Wat doen jullie met de vakantie?

Sanne
 

Hoi, wij hebben bewust gekozen voor Scandinavie.
Toe ik zwanger was van mijn zoontje hield ik veel vocht vast en had al last van een te hoge bloeddruk dus een te warme omgeving zou ik helemaal niet uithouden. Ik was toen ong. 24 weken. Met de auto naar Duitsland, da's op zich goed te doen, dan op de (nacht)boot en de volgende ochtend zaten we in Finland. We deden een 3-weekse rondreis met om de 4 dagen een ander huisje. Ideaal. Heel ontspannend en genoeg doe-mogelijkheden in de omgeving. En niet te warm (in lapland zelfs 8 graden, hihihi) toen wij er waren. (maar dat was ook begin juni)
Nu ben ik weer zwanger en helaas geen Griekenland dit jaar maar nu gaan we naar Noorwegen. Daar hebben we ook veel zin in. Weer zo'n rondreis met huisjes en ook Noorwegen is prachtig voor de actieve vakantieganger.
Normaal gesproken zitten wij nooit in huisjes maar zijn wij eigenlijk vrij alternatieve kampeerders. Maar met zo'n dikke buik in een piep klein tentje zag ik niet echt zitten.  
Wat ik ook ook erg belangrijk vond gezien mijn zwangerschap de vorige keer (toen dus hoge bloeddruk en uiteindelijk hellp) de medische voorzieningen. Die zijn in het hoge noorden erg goed dus voel ik me daar ook veilig.



 
Het hangt er helemaal vanaf hoe je zwangerschap gaat. Ik had met 21 wkn bijvoorbeeld bijna nog geen buik en was nog heel erg mobiel en ook van vocht vasthouden had ik geen last. Ik  was met 21 weken nog gewoon overal naar toe gegaan. Ikzelf ben met 28 weken (met Kerst was dat) naar Noorwegen geweest, lekker de sneeuw in en heb daar nog redelijk actief rondgelopen.

Maar een land wat goede medische voorzieningen heeft is wel zo prettig, geeft je een veilig gevoel. Ik zou zeggen kies een Europees land uit, of een land op zo'n 6 / 8 uur vliegen waar ze goede medische voorzieningen hebben (bv.Florida of Canada). Het maakt denk ik niet uit of je nou 6 tot 8 uur vliegt of in een auto zit.

Ik zou er nog lekker op uit gaan, verderop in je zwangerschap wordt je al genoeg belemmert in je doen en laten en zal die buik echt in de weg gaan zitten!

Groetjes, Linda (37+4)
 
Terug
Bovenaan