vakantie

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik zit nu op precies 16 weken en heb net een vakantie geboekt.
Mama uit Kreta ik kom naar je toe!!!!

We gaan 1 week all inclusive. Zonnetje, strandje, zwembadje.... hmmm zie het helemaal zitten.

Nog iemand tips wat je beter wel of niet kunt doen op vakantie in Griekenland?

Hoi!!!

Nou bereid je maar voor op hitte... Niet in de volle zon tussen 12 en 16, liever geen salades (weetjij of t goed is gewassen?) Niet te lang in n natte bikini rondlopen (droogt snel hoor) dit i.v.m. gevoeligheid voor (schimmel)infecties tijdens de zwangerschap. Fruit ook goed wassen!!! Ehhhh wat nog meer??? Feta is me nooit verboden en dat komt meestal toch 'van de fabriek'van gepasteuriseerde melk.Waar ga je heen???? Toevallig naar 1 van de Maris hotels???? (werk ik voor)Of in Gouves???? (woon ik)
Veel plezier!!!! Geniet er lekker van!
Groetjes,Priscilla

Eigenlijk wat ik thuis ook al doe dus. Feta eet ik hier ook gewoon. Heerlijk.

We gaan naar Agios Nikolaos (appartementen Cretan Village). Veel traplopen heb ik begrepen van de site. Maar te zien aan de foto's ook wel genoeg schaduw bij het zwembad.  

Het grappige is dat onze eerste vakantie samen ook op Kreta is geweest. Hebben we niet zo uitgezocht. Was gewoon een last minute aanbieding.

Ik heb helaas geen tips voor je.. Wel wil ik je heel veel plezier wensen tijdens je vakantie! Geniet er van!!

Toch nog een vraagje..

Ik meende dat ik ergens gelezen heb dat een vliegreis niet verstandig is in het begin van je zwangerschap.. Klopt dat? Wat zou er dan meer kunnen gebeuren dan gewoon thuis?
Heeft iemand hier een antwoord voor mij op?

Hoi Ellen,

Nou ik heb heel erg genoten van de vakantie. En bij de controle gisteren bij de VK was alles in orde. Dus dat was weer een geruststelling.

Vliegen mag gewoon tijdens de zwangerschap. Zeker in het begin. Er is geen enkele reden om het niet te doen (behalve als je zelf heel erg misselijk bent, dan is het denk ik niet erg prettig)

Alleen als je meer dan 7 maanden zwanger  bent dan kun je geweigerd worden door de vliegmaatschappij. Die willen liever niet het risico lopen dat je in de lucht begint met bevallen.

Inderdaad, vliegen is tijdens de zwangerschap (het begin) geen probleem. Vloog zelf rond 12 weken naar Nieuw-Zeeland. (en met 17 weken weer terug). Wel kreeg ik het advies om veel water te drinken en regelmatig even een rondje te lopen (dit ivm risico op trombose).
Maar vliegen ging verder prima. (probeerde wel telkens een plekje aan het gangpad te krijgen, zodat je ook makkelijk op kunt staan voor dat rondje lopen. Vertellen dat je zwanger bent, of naar je buik wijzen tijdens het inchecken helpt dan wel)

Terug
Bovenaan