Vakantie

Toen Lizzy 10 weken oud was zijn wij naar Spanje geweest. Dat was in september, dus toen was het nog flink warm daar, ca 35 graden!

We zijn naar Barcelona gevlogen in 2 uur. Bij het stijgen kreeg ze een flesje (we hadden een thermoskan met warm water en losse poeder mee) en bij het landen sliep ze!
Daar zijn we in een huurauto gestapt en hebben vervolgens nog zes uur gereden. Ging super! Onderweg gestopt voor een schone broek en een fles. Verder sliep ze bijna de hele rit!

Tijdens de vlucht lag Lizzy bij mij op schoot, en in de auto zat ze in de Maxi Cosi. We hadden het onderstel van de wandelwagen meegenomen waar de Maxi Cosi op past.

In het appartement aangekomen (ca. 20u00) werd ze wakker en heeft ze de hele avond vreselijk gehuild. Acclimatiseren denken wij, want thuis in Nederland deed ze dat ook weer.
Ze is daar gaan doorslapen, super! Nachten van 20u00 tot 08u00, joepie!

Overdag lag ze bij het zwembad onder de parasol op een handdoekje te slapen, of in bed (campingbedje meegenomen) in het appartement met de babyfoon aan(zwembad was ca. 300 meter verderop).
Ik had Sunnies mee; doekjes met factor 30 waar je de baby mee insmeert. Ze heeft desondanks lekkere bruine beentjes gekregen!

's Avonds wachtten we meestal tot ze sliep, legden haar dan in de Maxi Cosi en gingen uit eten. Ze stond dan naast onze tafel. Soms werd ze wakker en ging ze om zich heen liggen kijken. Als we dan terug liepen naar het appartement viel ze vanzelf weer in slaap.
Ook hebben we een paar keer thuis gegeten, zodat ze lekker in haar bedje kon blijven.

Hoewel ik best nerveus was van te voren, kan ik het iedereen aanraden. Het is zo heerlijk om even echt met z'n drietjes te zijn, zonder goedbedoelde maar bemoeihallerige moeders, tantes en vriendinnen! Daarnaast zijn de meeste baby's op die leeftijd zo enorm flexibel dat het allemaal makkelijk kan.
Reken alleen niet op al te veel privacy; iedereen kijkt naar je met zo'n kleintje en iedereen praat tegen je! Wel aardig allemaal hoor, maar mijn eten is toch een paar keer koud geworden...

Veel plezier!!

gr Miriam
mv Lizzy (20 wkn)
 
Wij gingen op vakantie toen onze meid zo'n 9 weken was. Wij zijn in Nederland gebleven: Texel. Daar waren mijn man en ik allebei nog nooit geweest, dus ook voor ons nieuw en leuk.
Dit was ook in september, net toen er die week storm was (met windkracht van minstens 7, maar waarschijnlijk zelfs 9).
Wij wilden in Nederland blijven, omdat als er dan iets zou zijn, je geen buitenlandse arts hoefde te raadplegen (en dus moeilijk in het engels, frans of duits zou moeten gaan doen).
We hadden een bungalow gehuurd, met een campingbedje en box voor de kleine. We hebben best veel van het eiland gezien (alleen minder gewandeld dan we van plan waren, maar dat kwam door het weer). We waren dus met de auto en ook de bootovertocht was geen probleem.
Alleen als je ergens heen wilden, moest je er aan denken om alles mee te nemen: melk, flessenwarmer, luiers, billendoekjes, etc. Gelukkig is Texel niet zo groot, dus als we iets vergeten waren, dan waren we ook zo weer bij het huisje!
Wij vonden het erg leuk. Omdat je niet zo veel kan (en met het ritme van je kind mee moet), loop je niet van hot naar her te rennen en doe je dus lekker rustig aan. Wij zijn soms gewoon een stukje gaan rijden om van het landschap te genieten. Maar we hebben ook dingen bezocht: een schapenboerderij, Ecomare, een bierbrouwerij, etc. Gewoon elke keer op tijd de voeding geven.
Wat we wel merkten was dat de dag nadat we weer thuis waren, ze heel erg huilerig was. Toen wilde ze in eens niet meer mee in de auto enzo. Net alsof het genoeg was geweest voor d'r! Maar dat was na een dag ook weer over!

Veel plezier als je op vakantie gaat!
O, ja nog een reden voor ons om in Nederland te blijven was dat het niet zo ver rijden was. Hoewel Texel voor ons nog altijd 2 uur rijden is tot aan de boot. En op de terugweg hebben we er zelfs 3 uur over gedaan (fout gereden, files, etc.). Alleen hadden we op de heenweg de boot net gemist, dus moesten we een uur wachten. Toen konden we mooi het flesje warm maken en geven.

Fijne vakantie.
Groeten van Marieke

 
Wij zijn naar griekeland gegaan toen ons meisje 10 maanden was.

In het vliegtuig was ze de heen weg wakker. Zat de hele rit in haar maxicosi. Bij het stijgen wat drinken bij het landen sliep ze.

Daar aangekomen heeft ze de eerste nacht bij ons in bed geslapen om te wennen.

Daarna in haar eigen bed. Ons appartement lag aan het zwembad. En aangezien ze nog niet echt vooruit kwam lag ze heerlijk onder de parasol te spelen en veel zwemmen.

Eten deden we vroeg rond 19.00 Zij at dan eerst in het appartement (kookte ieder avond voor haar) Daarna gingen we eten bij het restaurant van het appartement en daar pikte ze nog wat hapjes mee van ons. Daarna meteen naar bed.

Verder hielden we haar ritme aan. Dus gewoon 2x per dag slapen en eten op de normale tijden.

Als je gaat kan je een babybedje voor in het vliegtuig regelen dat zou ik zeker doen heb je zelf ook je handen vrij en kan je kindje lekker slapen.

En neem de wagen en maxicosi mee. Want bij de ene maatschappij mag de kinderwagen mee tot de gate bij de andere niet. Bij de een mag de maxicosi als stoeltje gebruikt worden en bij de ander niet.
Dus laat je goed informeren.

Veel plezier.
 
Wij zijn naar Malaga gevlogen toen Maureen 12 weken was. Op de heenweg kon ze in haar maxi cosi blijven en heeft ze de hele vlucht geslapen. Op de terugweg heeft ze op shoot gezeten en heeft ze tijdens de landing gedronken. Het ging heel goed. We konden haar overal mee naar toe nemen. Als ze zo klein zijn, dan slapen ze nog lekker in de wandelwagen. Eten en drinken hadden we ook bij ons, want ze krijgt borstvoeding.
Groetjes en veel plezier, Joan
 
Wij zijn naar Zuid Frankrijk geweest toen onze zoon 3 maanden was. Lekker met de auto. Gewoon op tijd stoppen/voeden en zelf ook wat eten.
Het was super gezellig, hij sliep goed in de auto.
We hadden en villa gehuurd, dus ruimte genoeg.
 
Wij zijn naar Sauerland gegaan (Centerparcs) met onze zoon van 11 weken.
Ging prima!
Ik had wel zo'n beetje de hele baby-uitzet meegenomen (enorme inpaklijst gemaakt zodat ik niets zou vergeten) en vergat vervolgens mijn eigen badpak!
Dat is dus een tip: zorg ervoor dat je ook nog even aan jezelf denkt!

Centerparcs-huisje beviel overigens prima: er was een campingbedje aanwezig (maar ik vond het te groot en heb hem in de reiswieg laten slapen), een uitklapbare box en kinderstoel, een traphekje, terwijl het niet eens een "kindercottage" was (die schijnen er ook te zijn, met speelgoed en zo, maar dat leek me voor ons mannetje nog wat overdone).

Hij vond het heerlijk in het subtropisch zwembad: het was er zo warm dat hij niets meer aanhoefde dan een luier, en hij genoot van de bewegingsvrijheid die hem dat gaf. In het zwembad waren overigens ook boxen aanwezig en natuurlijk kinderbadjes met warm water.

Wij hebben overigens geboekt via een lastminutesite (weekendjeweg.nl of bungalows.nl) en de prijs viel reuze mee: 180 euro voor een midweek in een 4-persoonsbungalow, inclusief schoonmaak en beddegoed.

Fijne vakantie!

N.
 
Terug
Bovenaan