vakantie

Hoi allemaal,

Wij hebben een zoontje van 6 maanden en gaan begin sept op vakantie. Nu zitten we een beetje in dubio, blijven we in nederland of gaan we vliegen? Ben benieuwd naar reacties over vliegen naar een warm land (canarische eilanden, turkije, portugal) met een baby van 6 maanden.
Ik kijk uit naar jullie reacties!

Groetjes mama van Quinten
 
Wij zijn net terug van vacantie. Maar wel hier in Nederland gebleven.
Zelf hadden we hier het beste gevoel over.
Niet lang in de auto (maxi-cosi), alles bij de hand en bekend. Mocht er iets gebeuren dan ben je zo thuis of bij een huisarts/ziekenhuis.
Op een leuk park heb je ook een zwembad met alles erop en eraan.

Ik heb gemerkt dat je met zo'n kleintje (ons ventje is 8 maanden) toch een andere vacantie hebt dan voorheen met z'n tweeen.
Hij slaapt nog tussendoor dus daar ben je toch wel aan gebonden. Helemaal niet erg hoor, maar in een warm land zit je dan op je appartementje of hotelkamertje te wachten tot ie wakker is. Hier in een huisje heb je dan wat meer vrijheid en ruimte en je kunt toch alle kanten op.
Ik weet niet of je in het vliegtuig je eigen wandelwagen mee kan nemen. Want die zou ik echt niet willen missen op deze leeftijd. Anders kun je geen kant op.

Maar ik ben benieuwd wat andere ervan denken ?
 
Hoi,

Wij zijn twee weken in Nederland op vakantie geweest. Met de caravan. Het was heerlijk weer, anders was het denk ik toch wat tegen gevallen. Mijn dochter kruipt nu heel de dag rond en in de caravan is daar toch weinig ruimte voor. Nu kon ze lekker buiten haar gang gaan.
Ik was wel blij dat we in Nederland zaten, mijn dochter werd ziek, een virusje, maar nu konden we toch even naar onze eigen huisarts.

Groetjes
 

Hallo,
Toen mijn oudste 6 maanden was zijn we naar Cran Canaria geweest. Naar Parque Romantico op Cran Canaria. Dit was helemaal geweldig. Dit kleinschalige  park is speciaal voor gezinnetjes. Je zit in een bungalow, kunt eten halen in het restaurantje en dit bij de bungalow opeten. Wij hadden de buggy meegenomen, helemaal plat gelegd met een dekentje erin als we gingen wandelen. Dit kon ook makkelijk omdat hij nogal groot/lang was voor zn leeftijd. Er waren ook ouders die hadden de maxi cosi/wandelwagen mee genomen. Het vliegen op zich ging prima. Bij het opstijgen/dalen kreeg hij zn speentje of een beetje drinken. Prima gegaan. Luiers hebben we daar gekocht, potjes fruit hadden we meegenomen. Ze zijn daar erg kindvriendelijk.
Wij waren daar eind september/begin oktober. Het was er heerlijk qua temperatuur. Hij lag in zn rompertje en wij hebben daar ook wat vitamine D opgedaan

In september dit jaar gaan we twee weken naar Lanzarote. Dit keer in een appartementencomplex. Er zijn twee lagen dus veel trappen hoeven we niet te lopen mochten we op de bovenste verdieping terecht komen.

Ben benieuwd wat jullie doen,

groetjes van Cindy
mama van Ravi 2jr en Manu 3 maanden
 
Hoi

Wij zijn in juni met ons dochtertje naar mallorca geweest, ze was toen 6 maanden. Ons is het uitstekend bevallen. Ze sliep daar net zo makkelijk als thuis. Ook zaten wij tijdens haar slaapje niet in het appartement te wachten tot ze wakker werd hoor! Wij hadden een kleinschalig complex, dus vanaf het zwembad was ik zo bij ons appartement. Luiers en potjes had ik wel een voorraadje van meegenomen, maar ook daar is werkelijk alles te koop. Alleen zou ik wel de flesvoeding meenemen. En inderdaad je wandelwagen meenemen, kunnen ze ook lekker slapen als je is een wandelingetje gaat maken.Ik vind een buggy dan toch wat minder. Alvast een hele fijne vakantie,

Groetjes Essie
 
Terug
Bovenaan