vakantie

Hallo allemaal,

Wij zijn druk met het uitzoeken van een vakantie, mijn man is Italie gek en wil daar ook graag naar toe. Maar ja het is al gauw 1400 km rijden. Onze dochter zal dan ongeveer 13 maanden zijn, en we willen het dan ook met een overnachting doen. Weet iemand of het te doen is om met een kleintje zo'n eind te rijden? Ik twijfel namelijk erg. Onze dochter vind het niet erg om in de auto te zitten, en valt meestal gelijk in slaap. Maar op zo'n afstand weet ik natuurlijk niet hoe het zal zijn. Ik hoor graag van jullie

Groetjes Yvette.
 
Hoi,

Wij wilde in eerste instantie ook naar Italie, maar zien er toch van af. Ik vind het een hele afstand, maar er zijn genoeg mensen die het wel doen.

Susses met de beslissing

Sanne
 
Hallo
Wij wilden  dit jaar ook naar Italie maar hebben nu een vouwwagen gekregen die we hier gaan uitproberen. Italie staat voor ons voor het volgend jaar.
Wij willen  dan met de slaaptrein gaan. Het kost wel wat maar je vertrekt rond 18.00 uur vanuit het station in Den-bosch en overnacht dus op de trein. Om 6.00 uur de volgende ochtend sta je in Bologna. Wij zouden dan ook onze auto meenemen en vanuit Bologna verder reizen. Meer informatie vind je op de site van de NS.

Vorig jaar zijn we naar Berlijn gereden, toen was ons mannetje ongeveer anderhalf. Met genoeg stops tussendoor was dit goed te doen. Het is niet zover als naar Italie natuurlijk maar 6 tot 8 uur in de auto vind ik al erg lang voor  een klein kind. Als je toch kiest voor  een autorit zou ik ook overnachten en voldoende stoppen tussendoor. Zie  de reis ook als vakantie, dat scheelt al  veel frustraties.  
Heel veel succes en geniet alvast van alle voorpret.
Jeanette  
 
Hallo Yvette,

Wij zijn vorig jaar naar zuid Frankrijk gegaa, 1500 km rijden. Onze dochters waren toen 2,5 en net 1 jaar. Op de heenweg hebben we er twee dagen over gedaan en op de terugweg zijn we in een dag doorgereden. ( om acht uur vertrokken en 's avonds om 23.00 uur weer thuis) Onze dochters deden het heel erg goed in de auto. Ook onze jongste, wat haar betreft hadden we van te voren wel wat twijfels, het is een echte wildebras die altijd in beweging is. Op de een of andere manier heeft ze zich er tijdens de reis echt aan over gegeven dat ze stil moest zitten. Wel hadden wij voor beide een aantal kleine kadootjes mee voor onderweg, zoals een boekje, kleurpotloden met tekenblok ed.
Het is dus bij ons echt heel erg goed gegaan. Groot voordeel van zo ver weg op vakantie gaan is toch wel het lekkere weer. Als je met zo een kleintje in de regen zit tijdens je vakantie is ook niks aan.

Veel plezier alvast.

judith
 
Terug
Bovenaan