vakantie

Hallo medemoeders en vaders.
Wij hebben een zoontje van bijna 18 maanden en willen graag met hem op vakantie.
Wij zoeken een kindvriendelijk hotel of apartement in het buitenland waar we met het vliegtuig heen willen.
Wie heeft er leuke tips en of internetadressen en tips voor in het vliegtuig.
Alvast bedankt voor het reageren.
 
Hoi,

Wij zijn afgelopen mei naar Mallorca geweest met ons zoontje toen net 18maand we hadden een appartement in het plaatsje Parquera heel kind vriendelijk allemaal en op loop afstand van het centrum en de zee waar mijn zoontje heeft genoten in het zand.
De accomodatie heet Europa Club wij hadden all inclusive via Neckermannreizen, maar op Mallorca zijn veel kindvriendelijke acc. en het is niet zo ver vliegen.
Tips over het vliegen heb ik eigelijk niet mijn zoontje viel bij het opstijgen meteen in slaap geef je kindje tijdens het opstijgen en landen wat te drinken want dan gaan de oortjes niet dicht zitten! en de 2 uurtjes zijn zo om gelukkig helemaal handig als je geen stilzitter hebt!

Groetjes..........
 
appartementen/bungalows Caribe in Puerto Rico op Grand Canaria. Leuk huisje met terrasje op begane grond en boven een balkon, bij de receptie kun je een lijst baby/kinderspul bekijken om zonodig bij te huren. Het is 5 minuutjes lopen naar het strand, er is een zwembad, wat in verhouding met de weinige appartementen ruim is, dus nooit propvol, supermarkt naast Caribe, shoppingcentrum 5 minuten lopen.
Wij hebben er genoten toen de kleine 9 maanden was en hadden in april spijt dat we niet weer daarheen zijn gegaan
 
Menorca (eilandje naast mallorca) is een zeer kindvriendelijk eiland. Er komen eigenlijk alleen maar  gezinnen met kleine kinderen en daarop is het eiland ook ingericht;laagbouw, appartementen, kinderstoel en magnetron enzo in app. veeeeeel speeltuintjes, ook restaurantjes met complete speeltuinen erbij. (kan je lekker rustig eten)
Het is kort vliegen!
Een heel leuk bungalow park daar is Pueblo Menorqiun, in Cala'n Bosch.

Kijk  idd eens op vakantiereiswijzer.nl daar vind je nuttige info over accomodaties.

Succes
 
Bedankt voor het reageren.
We gaan zeker even op internet kijken of we er iets leuks tussen zien zitten.
Lente ook bedankt voor het geven van het internetadres.
Aangezien ons zoontje nogal druk is en niet stil kan zitten is Spanje nog wel te doen voor wat betreft de vliegafstanden.

groetjes,
 
Hoi,

Ik had je berichtje niet eerder gezien, dus wellicht ben je allang weer terug van vakantie, en anders nog wat tips...

Wij hebben nu een aantal keer met onze dochter gevlogen (ook echt ver; de VS) en dat ging alle keren perfect. Tot het moment dat we vertrokken hebben we niets tegen haar gezegd, om niet met een hyperend kind in het vliegtuig te zitten (zo'n dag reizen is spannend genoeg, waarom moet een kind denken aan een vliegtuig als je kunt genieten in de trein??)

Verder heb ik een tas met verschoning, eten, drinken, dekentje,  etc meegenomen, zodat ze tijdens het landen en stijgen iets kon eten of drinken en ALS ze sliep ik niet afhankelijk was van het schaarse aantal dekentjes in het vliegtuig.

Die anti-lek-flessen met een rietje en een ventiel lekken trouwens als een gek door de onderdruk!! (natte tas...)   met andere woorden: even het ventieltje losmaken voor het opstijgen en rechtop bewaren!

De buggy is zeker aan te raden om mee te nemen, deze kan tot de romp van het vliegtuig in veel gevallen, en is vanwege de lange afstanden  bijzonder prettig  (al is het alleen al om al die tassen in te stoppen en je onwillige peuter aan de hand mee te nemen)

Verder: laat het allemaal lekker gebeuren. Wil een kind lopen en is het veilig: laat het gaan! Natuurlijk is het niet zo leuk voor een peuter om lang achter elkaar te zitten, waarom zou je het dan van hem verlangen? Ze kunnen het vliegtuig niet uit en zelf is het ook niet onaangenaam om even te lopen. Vaak is er ook nog wel een speelkamaraadje te vinden en dan is het helemaal geweldig om te zien wat er gebeurt.

Dus... fijne vakantie en geniet ervan,

Jook


 
Ik vergeet nog iets wat ons een aantal keer echt heeft geholpen:

Als een kind (een beetje) verkouden is, kan de buis van eustachius dichtzitten, waardoor drinken of eten tijdens het stijgen en landen niet het effect heeft wat het moet hebben (dat de oren "openspringen"). Daarvoor hadden wij elke keer voor alle zekerheid een neusspray mee  die de slijmvliezen verkleind. Je kunt wel zonder verkoudheid vertrekken, maar dat zegt nog niets over de terugweg!

De neusspray werkt 8 uur, in de regel is dus 1x sprayen vlak voor opstijgen meer dan genoeg!

Hopenlijk heb je hier nog iets aan!

Groetjes,

Jook
 
Bedankt voor het reageren.
We zijn nu net terug van een lekkere vakantie in Spanje.
Erg lekker weer en eigenlijk alles waar we ons vooraf druk over maakten  was overbodig.
Heb zeker wat aan jullie tips gehad bedankt.
En geniet nog allemaal van het lekkere weer hier.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan