Hoi,
Ik had je berichtje niet eerder gezien, dus wellicht ben je allang weer terug van vakantie, en anders nog wat tips...
Wij hebben nu een aantal keer met onze dochter gevlogen (ook echt ver; de VS) en dat ging alle keren perfect. Tot het moment dat we vertrokken hebben we niets tegen haar gezegd, om niet met een hyperend kind in het vliegtuig te zitten (zo'n dag reizen is spannend genoeg, waarom moet een kind denken aan een vliegtuig als je kunt genieten in de trein??)
Verder heb ik een tas met verschoning, eten, drinken, dekentje, etc meegenomen, zodat ze tijdens het landen en stijgen iets kon eten of drinken en ALS ze sliep ik niet afhankelijk was van het schaarse aantal dekentjes in het vliegtuig.
Die anti-lek-flessen met een rietje en een ventiel lekken trouwens als een gek door de onderdruk!! (natte tas...) met andere woorden: even het ventieltje losmaken voor het opstijgen en rechtop bewaren!
De buggy is zeker aan te raden om mee te nemen, deze kan tot de romp van het vliegtuig in veel gevallen, en is vanwege de lange afstanden bijzonder prettig (al is het alleen al om al die tassen in te stoppen en je onwillige peuter aan de hand mee te nemen)
Verder: laat het allemaal lekker gebeuren. Wil een kind lopen en is het veilig: laat het gaan! Natuurlijk is het niet zo leuk voor een peuter om lang achter elkaar te zitten, waarom zou je het dan van hem verlangen? Ze kunnen het vliegtuig niet uit en zelf is het ook niet onaangenaam om even te lopen. Vaak is er ook nog wel een speelkamaraadje te vinden en dan is het helemaal geweldig om te zien wat er gebeurt.
Dus... fijne vakantie en geniet ervan,
Jook