Vakantie

Het duurd dan nog wel even maar ik moest op het werk al weer aangeven wanneer ik vakantie wil.
Onze vakantie wordt duidelijk anders dan we gewend waren nu we en kleine hebben Gingen we vlak voor de zwangerschap nog een maand met een rugzak op door malawi en mozambique trekken, verruilen we onze tent dit jaar voor en hotel. en zuidelijk Afrika wordt Europa.
Voor ons wordt de vakantie dus echt duidelijk anders dan voordat we een kindje hadden( de afgelopen jaren eigenlijk altijd rondtrekken door Afrika).

hebben jullie al vakantie plannen? Wordt dat ook heel anders dan voordat je een kindje had? Wat wordt de bestemming? Gaan jullie vliegen of toch wat dichter bij huis?

He Essje,

Wij gaan in mei een weekje proefdraaien met de caravan. Ik ben een echte kampeerder maar men vriend niet. Als het hem bevalt dan gaan we met caravan (veilige keus, tent zou hij nooit doen) naar Tjechie.
Dus voor mij niet echt een groot verschil maar kan me voorstellend dat het voor jullie wennen zal zijn.
Maar waarschijnlijk zal het jullie best bevallen.

Ik merk dat ik het zelf vooral als een drempel ervaar om met Diederik een verre reis te maken, mijn man zou het gerust doen denk ik. Ik denk dat wij het ook bij Europa houden en wij zijn altijd gek van stedentrips geweest, maar dat is met een kleintje ook niet heel ideaal. Dus ik denk erover om mijn man te verrassen met een weekendje Barcelona (samen) en dan in de zomer met Diederik een zonnige bestemming in Europa. Ik zie het vliegen niet zo zitten met hem.

Wij zijn ook altijd globe trotters geweest maar ook ik huiver nu een beetje om zo'n eind te gaan vliegen met onze uk. Wij gaan in juni op huwelijksreis naar Spanje (ipv de VS, waar we eigenlijk heen wilden) we zaten aan Valencia te denken: leek ons een mooie stad, vrij ruim én een strand. Iemand daar wel een geweest?

X
Evje

Ik heb nog helemaal geen idee... We hebben onze weken wel al ingepland, want mijn man moest het doorgeven op zijn werk.

Ook ik zie het niet zo zitten om te gaan vliegen met een kleintje. En omdat ik zelf vliegangst heb begin ik er zeker niet aan.... dus het word zoiezo Europa..

Vliegen met een kleiner kind (tegen die tijd zijn de meeste van onze kinderen toch al een maand of 10) is prima te doen.. Je betaalt nog niets voor een kind tot 2 jaar, maar krijgt daarentegen ook geen aparte stoel en moet hem/haar dus bij je op schoot houden.. Met onze eerste zijn we naar Portugal (de kust bij Lissabon) gevlogen en omdat het toestel vrij leeg was, hadden we toch nog een extra stoel voor hem. De buggy neem je mee tot aan het toestel en lever je dan pas in. Ik vond het echt prima te doen, maar na 2,5 uur was ik ook wel blij dat we gingen landen.
Dit jaar gaan we niet vliegen, want met 1 peuter en 2 baby's wordt dat wel echt een gedoe. Wat we wel gaan doen, weet ik nog niet.. We zijn in elk geval lekker 3 weken vrij en houden alle opties open!

wij zijn afgelopen zomer naar de leukste camping ooit geweest in de ardeche, met vrienden en hun kleintje. komende zomer is Floor net zo oud als hun kleine toen was, en heb nu al gezien dat dit super leuk zal zijn voor haar. Dus waarschijnlijk gaan wij komend jaar weer naar die camping. Hangt een beetje af van vriend van ons. Hij had ons uitgenodigd, maar heeft ook twee4 andere mensen uitgenodigd, en die willen niet met ons (lees met kind) op vakantie, en wij niet met hun (lees twee vrijgezelle alcoholisten). Dus ben benieuwd waar gezamelijke vriend voor kiest.

anders wordt het waarschijnlijk iets goedkopere camping ergens in europa, ook ik zie het vliegen met een kleintje niet zo zitten..

Terug
Bovenaan