vakantie

Dag moeders!

Hebben jullie al plannen voor de zomervakantie?

Wij gaan over 5 weken naar het gardameer in Italie. (met de auto) Ik ben benieuwd hoe we het allemaal gaan ervaren, zo een lange reis. We overnachten wel dus kunnne we op ons gemakje rijden en veel stoppen!

En wat doen jullie eigenlijk, een paspoort of id-kaart voor de kleine?

Ik denk dat ik voor een id-kaart ga, we gaan toch voorlopig alleen op vakantie in Europa.

Ik las ook dat de regels gaan veranderen voor het bijschrijven van kinderen op je eigen paspoort, anders hadden we dat gedaan.

Groetjes!

Daphne

Wij gaan over 4 weken (YES YES) naar Frankrijk een camping vlakbij Parijs.
Ver rijden zien we niet zitten en we gaan met vrienden. Overigens zien we dat niet zitten door onze dochter die al vanaf begin af aan weigert te slapen in de auto. We nemen wel dvd mee, maar om haar zo 10u te vermaken..... Nee bedankt.

Ik heb er ongelooflijk veel zin in! We zitten in een tent, er is een deel van het zwembad overdekt en naast vele speeltuintjes ook een overdekte speeltuin.
We zitten vlakbij Parijs en ook vlakbij Euro Disney.

Ik heb voor beide kids ID kaart. Mijn paspoort verliep en ik wilde zelf ook id kaart. Is goedkoper en we gaan toch niet buiten europa voorlopig.
Dus beide kids ook ID kaart.
Is een hele leuke eerste pasfoto geworden van Pepijn!

Liefs

Lotte heeft een eigen ID kaart sinds we in februari op wintersport zijn geweest.
Emma en Renske staan in het paspoort van Dennis. Maar dat mag vanaf volgend jaar niet meer.
Wij gaan waarschijnlijk naar het Zwarte Woud in Duitsland in juli. Niet te ver weg, meestal erg mooi weer. We gaan met de caravan.

Wij komen naar Nld.
Met een dagvlucht want een nachtvlucht zag ik niet zitten met Gijs.
We zijn een paar wkn terug al met het vliegruig naar Mombassa geweest en dat ging prima met Gijs. Al was dat nog geen uur vliegen.
Gijs heeft zijn eigen paspoort. Met foto natuurlijk, grappig hoor dat zo'n foto vijf jaar mee gaat.

Mijn man is nog steeds in Canada aan het wachten op zijn papieren, dus ik ben hard aan het sparen voor een mogelijk bezoekje deze zomer. Het lijkt mij erg leuk om Aqua met ons mee op de boot te nemen en haar te introduceren aan orka's en bultruggen etc.
Dus voor haar wordt het een paspoort..

wij blijven in nl. wij gaan over 3 weken al, heerlijk.
wij boeken altijd een paar dagen voortijd. heb een kennis bij het reisburo, we kunnen dan vaak voor en paar centen in een huisje o.i.d.

Wij blijven in Nederland, we gaan eind juni camperen met de tent in Blokzijl. Ik ben benieuwd hoe het gaat met de kids, maar vorige zomer viel het ons niet tegen. Beetje behelpen dat wel.

Thomas heeft een ID-kaart gekregen toen hij 6 maanden was en we op vakantie naar de Ardennen gingen. Eigenlijk heel raar dat hij daarvoor een foto moest hebben, zo'n ID is 5 jaar geldig. En zo'n kindje veranderd in 5 jaar nog zoveel!

Terug
Bovenaan