vakantie

Wij zijn net een weekje op vakantie geweest, gezellig met z'n 3-tjes.
We hebben het erg leuk gehad, vooral het zwembad was geweldig en het gezellig samen op pad gaan.

Maar wat me eigenlijk zo tegen viel is dat we anders nooit op de tijd hoefden te letten en lekker onze gang konden gaan en nu wel erg op de tijd moesten letten ivm middagslaapje en weer op tijd terug zijn voor het warm eten.
Heel begrijpelijk natuurlijk, maar soms wel een beetje jammer.

Hoe ervaren jullie een vakantie?

Groetjes Syreetha

Wij gaan in juli naar Indonesie, Lasse is dan 13,5mnd....

Met Nova zijn we geweest toen zij 15mnd was en ik heb eigenlijk nergens opgelet...

Eten en drinken altijd plenty mee net als de buggy...en wij zijn de gelukkige ouders van 2 kinderen die als ze moe zijn gewoon gaan slapen in de buggy...

Verder keken we gewoon hoe het ging en dit jaar dus gaat...geen schema, gewoon lekker opstaan als ze wakker zijn, eten en drinken als ze honger/dorst hebben en slapen wanneer papa en mama het daaraan toe hebben en anders in de buggy...

Met Nova ging dat super en ik ben er nu ook niet bang voor...

Goh, dat klinkt best lekker!

Maar zijn ze daarna niet helemaal uit hun ritme dan?
Iris is daar namelijk wel gevoelig voor, dus vandaar dat ik eigenlijk gewoon haar vaste ritme altijd aan houdt.

Alvast een hele fijne vakantie in Indonesie!

wij zijn ook lekker paar dagen op vakantie geweest
demi deed het ook super vooral het zwembad hele toppie (na 1 uur ook helemaal moe haha)
wij hebben wel een beetje het ritme aangehouden maar ja wij wouden zelf ook gewoon een relax boek lees vakantie haha
dus we zijn niet echt op pad geweest behalve het zwembad dan en de hond uitlaten

o ja en waterfietsen haha demi in de draagzak bij mij (ik kan beter zwemmen mocht het nodig zijn) en papa fietsen vond ze kei gaaf.... de hond ook in de waterfiets
was heel erg leuk.

kus

Ik ben sowieso niet zo van de ritme...ja tuurlijk met de flesvoedingen toendertijd wel...elke 3 uur...elke 4 uur...

Maar nee nu niet meer, Als ik vrij ben laat ik ze wakker worden wanneer hun dat willen en daar wordt alles een beetje op aangepast,...

Of wij nou gewoon hele makkelijke kinderen hebben of dat we ze dat hierdoor hebben aangeleerd ik weet het niet...
Denk zelf beetje van allebei...
Ik was als kind net zo, en heb net zo'n opvoeding gehad en dat ik ook goed gekomen hahaha...

Die fijne vakantie gaat zeker lukken, 1 week bij mijn ouders thuis en 2 weken heerlijk in een villa op Bali met zee op 5 min lopen en een zwembad in de achtertuin...verzekerd van mooi weer...dus wat wil een mens nog meer...

By the way wij zijn ook geen elke-dag-wat-actiefs-doen-vakantie-mensen (in de verste verte niet) bedoel met opstap gaan, meer het 's avonds uiteten gaan en 's avonds shoppen...overdag is mijn kont op een paar uitstapjes na geparkeerd in het zwembad of op het strand haha...

hoi hoi

ik zorg voor ritme met etenstijden en verder is het wat zij nodig heeft aan slaap overdag
we gaan niet op vakantie, we hadden net een huisje voordat zij kwam (yup mara is onze inwijding van het huis hahaha)
82 jaar oud is ons huuske dus genoeg te klussen

maar ik ga vanaf het begin vaak op stap met haar en wij wandelen ook veel dus gebruik ik nog steeds de grote kinderwagen, mara slaapt er heerlijk in.

ik ben wel een paar jaar geleden met een vriedin op vakantie geweest van jeugdhotel naar jeugdhotel met haar kleine van 18 mnd
dat ging heel goed, niet te veel gekke dingen plannen maar verder was het heel goed te doen. wandelen in de heuvels, zwemmen, dagje shoppen, boottochtje over de rhijn en mosel enzovoorts
elk restaurant heeft wel een kinderzitje en hij at met de pot mee. verschonen kan overal maar grote winkels en restaurants hebben ook verschoonplekken.

Succes iedereen die nog voor die eerste keer op vakantie gaat

Goh...
Voor mijn gevoel ben ik helemaal niet zo'n structuur muts, maar als ik jullie berichtjes zo lees, denk ik dat ik het wel ben....

Maar aan de andere kant denk ik wel dat ik hiermee Iris wel een groot plezier doe, aangezien het wel 10 maanden geduurd heeft voordat ze 's nachts lekker sliep en dus in ieder geval hierin een goed ritme te pakken had. Vandaar dat wij er overdag ook meer mee bezig waren (hopen dat de nachten dan ook snel beter werden...) Het heeft even geduurd, maar we zijn nu wel erg blij!

Terug
Bovenaan