Vakantieadvies nodig!!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

We weten niet zo goed wat te doen.... We willen half juni nog net voor het einde van mijn zwangerschapsverlof lekker 2 weken weg met het gezin. Dit omdat er daarna werktechnisch voorlopig niks meer van komt en we er erg aan toe zijn na het afgelopen jaar (ivf, zwangerschap, niet doorslapende peuter enz). Echter Jens is pas 4.5 maand op het moment dat we dan op vakantie gaan. Mette ging toen ze 8 maanden ging voor het eerst mee naar Zwitserland en dat ging prima maar 4,5 maand is toch een stuk jonger. We twijfelen tussen 2 soorten vakanties:

1. Met het vliegtuig naar Portugal. We verblijven dan in een bungalow met prive zwembad zodat Jens (die nog veel zal slapen) lekker in zijn bedje kan slapen terwijl wij met Mette zwemmen. (we zijn niet het type weggaan van de bungalow met babyfoon). Voordeel is dat je lekker alles voor jezelf hebt en ook als het jongste kind bijna de hele dag slaapt je gewoon lekker kan zwemmen en zonnen. Nadeel (wat vooral mijn man erg ziet) is dat een baby nogal veel troep meneemt en je dan als een stel bepakte kamelen het vliegtuig in moet. Ik ben ook bang dat de kinderwagen zwaar gehavend uit het vliegtuig komt.

2. Met de auto naar een landal park in Oostenrijk en daar lekker wandelen, slapen enz. Voordeel (volgens manlief) gewoon lekker in Nederland inpakken en daar alles bij je   hebben incl. je eigen auto. Nadeel...je zit meer gebonden aan je huisje omdat Jens veel slaapt en je hebt maar een paar uurtjes per dag dat je ff weg kan. (met eigen zwembad hoef je niet weg). Jens moet een dag ik de auto z

Hoihoi,

zou het wle weten hoor,lekker naar portugal (ben niet zo van de oostenrijk, behalve met wintersport).Ik zou daar dan weleen auto huren zodat je een beetje uit de voeten kan. Wij hebben dat ook aleen paar keer gedaan,lekker vliegen en dan naar een huisje en een auto huren.

Wij hebben toen de oudste 2 nog klein waren een paar keer een villa gehuurd op www.mooisteparkvanfrankrijk.nl   was echt super en in het voorseizoen nog super te betalen. De villa's zijn groot,mooi en schoon met een enorme tuin en leuke zwembaden op het terrein. Misschien ook de moeite waard om de site even te bekijken.

groetjes chimene

En ik maar denken dat mijn bericht niet geplaatst was. Wel dus maar het was nog niet af. Wij zijn ook helemaal niet van Oostenrijk in de zomer hoor. Geef mij maar strand zon en zee. Maargoed we zitten met een klein mannetje van 4,5 maand als we gaan en dan ga je niet liggen bakken. Hij zal nog veel slapen overdag dus zoeken we iets waarbij wij toch uit de voeten kunnen. Ik heb een leuke accomodatie gevonden in portugal met prive zwembad maar mijn man ziet het niet zitten om alle toebehoren van een baby mee te slepen in een vliegtuig. Die wil wel naar het buitenland maar dan met de auto.

Bedankt voor de tip van die site! Ik ga meteen even kijken. Hadden jullie toevallig een eigen zwembad?

gr.Ing

Hoi Ing,

M'n zus heeft een dochtertje van (inmiddels) 4 en zoontje van 1,5 en gaat eigenlijk vanaf begin met ze vliegen naar Aruba.

M'n neefje is van augustus 2007 en ze gingen met sinterklaas naar Aruba.
Das ong 8 u vliegen maar het ging goed! Hij lag in een soort mandje in het vliegtuig. Hangmat ofzo?
En veel mee slepen, tja...
Er is daar ook veel te koop natuurlijk maar ik herken je probleem wel! Wil ook altijd vanalles mee zeulen. Maar ze hebben daar vast ook een wasmachine dus qua kleding scheelt dat al wel...

Succes met beslissen!

Sannemams

hoi ing,

nee in het mooiste park zijn er geen prive zwembaden. Ik vind dat persoonlijk ook erg eng en zocht altijd juist iets waarbij dat niet zat. Ben veel te bang dat als je even niet oplet er 1 in het zwembad ligt.

groetjes chimene

Hai,

Mooi park inderdaad zeg! Wat voor een bungalow hadden jullie? Is het een beetje schoon? Het dorpje is op loopafstand toch? Ziet er gezellig uit. Wat is er verder te zien/doen in de omgeving?

Een prive zwembad is inderdaad eng maaaar afgelopen zomer waren we in Toscane met een kind van 1 jaar en toen zaten we veel vast bij de caravan omdat ze overdag moest slapen en dit niet in de wandelwagen deed. Het was elke keer erg haasten om even  een uurtje bij het zwembad te komen.

gr.Ing

hoihoi,

wij hebben altijd een espace de luxe gehad. Scheelde geloof ik niet veel met het type daaronder en dan was het gewoon allemaal wat groter en luxer. het was echt schoon (zijn ook echt prive huizen) en ik hoefde niet eens met de dettol in de weer.Wij zaten in huisje 59 aan het grote grasveld en dat was heerlijk (zal zo wat foto's opzoeken en plaatsen). het is heel kleinschalig en het zwembad en speeltuintje zit op 5 minuten. Het dorpje is te lopen maar voor de rest moet je er wel met de autoop uit. Wij vonden dat niet zo'n probleem omdat he huisje zo super was. Ben echt een meut wat dat betreft.

groetjes chimene

Terug
Bovenaan