vakantiedagen berekenen bij parttime

Hoi iedereen,

Een aantal maanden geleden heb ik hier een vraag geplaatst over hoe ik mijn vakantiedagen moet berekenen als ik dadelijk partime ga werken.
Nu is mijn computer gecrashed en ben ik dus alle info kwijt.
Kan iemand mij dit nog een keer uitleggen?

Dankje

Groetjes
Anita

Hoi Anita,

Als je nu bijvoorbeeld voor 40 uur per week werken 25 vakantiedagen per jaar krijgt en je gaat dalijk 24 uur per week werken, dan bereken je je vakantiedagen als volgt :
25 delen door 40 en de uitkomst maal 24. De uitkomst hiervan is het aantal vakantiedagen wat je krijgt bij 24 uur per week werken.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd

Groetjes
Bibi

Hoi Bibi,

Bedankt voor de uitleg.
Ik snap het weer.
Kwam er even niet meer uit.
Ik ga namelijk in januari met mijn contract over naar een zusterorganisatie en dan zou ik plotseling minder dagen hebben.

grt
Anita

handig dit! Ik heb mooi nog 20 dagen op jaarbasis als ik terug kom werken... heb nu nog 41 uur staan en die plak ik achter mijn verlof aan. Als ik heet goed begrijp moet je dan gewoon tellen tot   je 16 weken hebt gehad en dan volgens je nieuwe uren je snipperdagen opnemen he?

Leuk meegenomen; in je verlof bouw je nog gewoon je vakantie uren op, op basis van je oude aantal uren.
Bijvoorbeeld verlof tot 1 maart en per 1 maart ga je van 40 naar 24 uur terug,
dan bouw je tot 1 maart gewoon vakantie uren op basis van de 40 urige werkweek.
Pas daarna op basis van 24 uur.

Dat klopt en natuurlijk blijven al je vakantiedagen die je nog had staan gewoon gelden......

Bij een vriendin dacht de baas slim te zijn en wilde die dagen die ze nog had,  nu ook maar parttime gaan berekenen... Ze had nog 20 dagen staan voor haar verlof (100%) en na haar verlof had haar baas er 12 (60%) van gemaakt!!  Zo werkt het niet...

Heb nu nog 6 weken vakantie staan over 2008  en 1,5 week overwerk van afgelopen jaar, dus die nemen we mooi mee.  Aangezien ik van de ARBO/UVW alleen arbeidstherapeutisch mocht werken, zijn de vakanties voor de baas zijn rekening. Over 2 weken het functioneringsgesprek, dus dan even met de baas erover hebben hoe we dit gaan doen.... Per januari er ook nog  weer 6 weken vakantie bij voor 2009.  

Groetjes Noah

Ja, sas dat klopt, na 16 weken obv je nieuwe aantal uren per week je dagen opnemen.

@Noah, sommige werkgevers denken het zo af te kunnen doen met die vrije dagen, herberekenen op parttime, omdat veel werknemers toch niet weten hoe de vork in de steel zit en als ze er dan mee wegkomen, hebben zij het naar hun zin. Lullig, maar waar.
Jij hebt trouwens nog aardig wat dagen vakantie staan dan, zeg. Lekker, hoor, gewoon opnemen als het kan.

Klopt, die vriendin snapte er ook niets van. De baas zei dat het zo hoorde, totdat ze antwoorde dat ze de zaak wou voorleggen aan de (in haar geval) cnv! Heel flauw.

In mijn beroep (accountantswereld)  is het normaal dat je in het voorjaar flink extra uren maakt om alles rond te krijgen, in combinatie met personeelstekort.... ik werd begin mei ziek en had toen nog overuren staan en alle vakantiedagen. Zolang je arbeidstherapeutisch werkt, zijn alle vakantiedagen voor de baas..... dus vandaar dat ik nu nog zoveel heb staan. Straks wel lekker!

Liefs Noah

Terug
Bovenaan