Vakantieland November zonder Zika

<p>Goedemiddag,</p><p>Wij zijn momenteel 20weken zwanger en willen er nog een weekje tussenuit.</p><p>Wij zoeken een zonnig vakantieland voor November 'buiten Europa' zonder Zika. RIVM heeft hier wel een lijst van maar je leest overal verschillende verhalen. Egypte zou bijv wel kunnen volgens RIVM maar niet volgens andere sites. Iemand tips? :)</p><p>Gr Y.</p>
 
Hoi!
Wij zijn in maart dit jaar naar Egypte (hurghada) geweest. Ik was toen 28 weken zwanger. Heb van te voren ook advies ingewonnen bij de GGD, en zij gaven aan dat Egypte prima kan (zeker als je gewoon in een resort zit). Onze dochter is inmiddels kerngezond geboren ☺️
Wij zaten toen ook nog aan Dubai te denken. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik daar toch wel iets wilde zien en bang was dat dat met 28weken niet zo’n succes zou zijn ?
 
 
Ggd heeft als het goed is een up to date lijst.
Misschien Canarische eilanden? Is technisch gezien Spanje, maar ligt meer op hoogte van Marokko. 
 
Sri Lanka! Tijdens mijn zwangerschap heb ik door Sri Lanka gereisd. Ik vond het de perfecte vakantie voor een zwangerschap. Super vriendelijke mensen en heel gezond eten?
 
Dankjewel voor jullie reacties! Ik zal eens gaan kijken bij GGD indd. 
Egypte en Sri Lanka wordt zo langzaam grijs gebied 'zaten we ook al aan te denken.'
Anders wordt het inderdaad Canarische eilanden ja,  bedankt voor het meedenken.
Gr 
Y
 
Hoi YvG,
Weet niet of je al iets hebt gevonden of geboekt? Wij hebben op aanraden van het GGD onze reis naar Sri Lanka geannuleerd. En zitten nu 2 weken op Cyprus! Een andere vakantie dan gepland maar wel mooi, heerlijk weer, hygiënisch en lekker en gezond eten. En dus geen Zika of Malaria;) Misschien heb je er iets aan. 
 
Groetjes Amanda
 
Terug
Bovenaan