Vakantieplannen?

Hallo!

Welke nieuwe mama's hebben al vakantieplannen? Mijn lief wil heel graag gaan vliegen, maar ik heb zo mijn bedenkingen. Dochter Robin is rond de zeven maanden als we op pad gaan... Ben benieuwd naar jullie vakanties. Al iets in gedachten?

Groeten van Miranda

Wij gaan in april 2 weken naar Drente. Naar Landalpark het land van Bartje. We gaan dan in een luxe huisje. Er is daar en in de omgeving veel te doen voor kinderen. Dat is voor ons het belangrijkst, aangezien we ook nog een peuter van 2,5 hebben rondlopen. Vliegen lijkt mij ook niks met zo'n kleintje, laat staan 2 kleine kids. Ook gingen wij vroeger vaak naar Griekenland, maar aangezien kinderen tot 4 jaar zo veel mogelijk uit de zon moeten blijven, gaan we daar maar even niet heen. De zonkracht is daar toch veel sterker dan hier. Nee, wij blijven de komende paar jaar lekker in Nederland, daar is ook genoeg te doen.
Groetjes Wendy

Wij hebben een (sleep)boot waar we altijd mee op vakantie gaan. De kids slapen lekker in hun eigen bedje en we hebben alle gemakken aan boord, zoals wc en keukentje.
Voorin hebben we een soort bed/box, een matras met een net eromheen waar de oudste slaapt en kan spelen. Femke kan dit jaar nog in de wagenbak slapen, en volgend jaar verhuizen naar het bed/box en dan is de oudste oud genoeg om op de tafel te slapen (kan omgebouwd tot bed).
Kortom, wij gaan de hollandse wateren onveilig maken deze zomer.

Wij gingen de afgelopen jaren met een goede vriendin met haar zoontje (nu 7)naar Turkije (all in) we hebben echt getwijfeld maar we doen het toch niet die kleine heeft er niks aan en wij ook niet als ze ziek wordt van de warmte of het water of wat dan ook.
Dus gaan we dit jaar ergens in juni dan is ze 5 maanden naar Frankrijk Normandie of Bretagne. Met de auto, dan kunnen we altijd weg als het niet goed gaat. In een stacaravan wel met alles erop en eraan.
liefs Fiona

ligt eraan hoe je kindje is denk ik. Ik zal het eerste jaar in elk geval kiezen voor center parcs/landal of dat soort vakanties waar je met de auto heen kan.. virenden van ons zijn met de kleine (toen 13 maanden) naar turkije gegaan. ze is ziek geworden en heeft daar aan het infuus gemoeten voor vocht ect. dat overschakelen van klimaat is toch heel wat voor een kleintje..ookal ben je veel in het zwembad en zit je in de schaduw. maar het is natuurlijk ieder voor zich..

Terug
Bovenaan