vakantierecepten gezocht...

Hoi meiden,

Wij gaan naar zweden op vakantie, en gaan wildkamperen.
Dit houd in dat we geen koelkast o.i.d. hebben om boodschappen in te zetten.
In principe moet het meeste dus houdbaar zijn.
(we denken nog over koelbox in de auto na)
De boodschappen willen we voornamelijk meenemen, niet omdat we niet van buitelands eten houden, maar zweden is met boodschappen heeel erg duur.
Een vb; kilo kipfilet is hier in nl zo rond de 5 euro en daar betaal je er 18 euro voor.

Nu vinden wij, voornamelijk ik ;-) , die kant en klare maaltijden best om 1xtje te eten maar niet krappe 3 weken lang.

We willen proberen om de ene dag mee genomen eten te eten, en de andere dag vers.

We nemen al bijv macaroni, macaronikruiden en smac mee,
We hebben keer pannenkoeken, met houdbare melk gemaakt, en bijv potgroenten.
Ook heb je houdbare yoghurt toetjes bij de supermarkt met smaken als kersen of aardbei, hierbij wilde ik potje vruchten meenemen omdat er doorheen te doen.

Maar als jullie nog heerlijke recepten weten, maar bijvoorbeeld ook voor toetjes,
zijn ze van harte welkom!!

Ben reuze nieuwsgierig, want vind het wel beetje prestatie om toch met weinig echt lekkere maaltijden te maken,

Liefs Marina

Hoi Marina!

Superleuk! Ben benieuwd hoe jullie ervaringen gaan worden.
Als ik eerlijk ben zou ik toch weinig spullen meenemen. Vooral ivm het weer. Als het heet is, blijft houdbare yoghurt ook niet heel lang goed, lijkt me?
Je kan evt. ook low-budget eten. Dus misschien zonder vlees? Lokale groenten/fruit? Hebben ze daar ook wekelijkse markten?
Zou eerder voor blikgroenten gaan ipv pot ivm mogelijke valpartijen.

Ik ben echt heel benieuwd!! Een hele fijne tijd!

gr. Jannetje

Wow wat een uitdaging, wildkamperen hahaha
Wel leuk hoor en voor Daniel waarschijnlijk ook helemaal geweldig. Misschien iets van bahmi, mix meenemen, zakje eiermie die alleen hoeft te weken in heet water, voor vlees kun je eventueel ook smac gebruiken ditzelfde geldt voor nasi natuurlijk.
Wat ik hier heel af en toe ook nog koop (in duitsland wel lekker in ieder geval) is kant en klare spagettisaus met vlees er al in. Je hebt hier ook hele pakketten waarbij je alleen water aan de saus moet toe voegen (miracoli volgens mij).
Voor toetjes iets van custardvla ofzo, beetje custard houdbare melk en een beetje suiker, klaar ben je, ook warm gewoon erg lekker. Zo kun je ook griesmeelpap maken, is hier warm ook altijd een favoriet.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Danielle

Bij de AH kan je blikjes goulash kopen, die staan bij de houdbare worst. Die smaakt best goed met bijv. pasta en erwtjes. Bij die houdbare worsten liggen ook verpakte hamburgers en schnitzels, de schnitzels vind ik niet lekker, de hamburgers gaan wel. En naast goulash in blik hebben ze ook hachee. En bijv. rookworst, dat is best lekker in de zomer door bijv. aardappelsalade.
De Aldi heeft blikken gehaktballen en potten stoofvlees. Daar deden wij dan gewoon aardappelen bij en groente, vers of uit een potje.
Dan kan je ook nog een keer een blik (of 2) ravioli open trekken met bijv. sla.
Wij hebben veel met de tent gekampeerd, zonder koelkast en zo ging het altijd prima.

hoi meiden,

lief dat jullie reageren, '

@jannetje; markten kennen ze daar niet echt zoals wij dat hier kennen, de mensen die buitenaf wonen verbouwen veel zelf en in zweden kun je in de winkels ook 'groot' inkopen omdat de meesten maar 1x in de week a 2 weken boodschappen doen, voor grote supermarkten moeten de mensen vaak ver rijden.

@danielle; dat pap koken vind ik een goed idee, dat eten we hier ook vaak, bijv griesmeelpap met bitterkoekjes erdoorheen,
had er nog niet aan gedacht dankjewel,

@reisa, dankjewel voor de tips, ga zeker volgende week even neuzen bij de ah, ik doe er eigenlijk nooit boodschappen dus ik zal eens met mn memo blokje door de ah gaan, hihi

liefs Marina

Hoi marina,

dat klinkt spannend zeg lijkt me ook wel wat. we willen idd ook ooit een keer naar zweden op vakantie dus schrijf je ervaringen hier straks maar.
Alvast een fijne vakantie en succes met boodschappen doen.

Liefs Frida

Oja bij sommige slagers kun je ook vlees laten inblikken voor de vakantie

@frida,
Zweden is echt een super mooi land!!
Als de omstandigheden met je zoontje het toelaten zou ik er echt zeker een keer heen gaan!

De slager bij mijn vader op het dorp (nou jah, mn vader vaart maar het dorp waar hij zijn thuishaven heeft) blikt ook zelf gebraden vlees in,
dus ga daar even langs..
Lief dat je er aan denkt,

Liefs Marina

Terug
Bovenaan