vakantietips (3 jarige en 1 jarige)

<p>Misschien hier nog wat tips..</p><p>De vakantie boek periode komt er weer aan. En we zitten een beetje te twijfelen wat te doen. Vooropgesteld: onze vakanties zijn meestal een combinatie van relaxen en actief. Dus prima om een dag aan het zwembad of het strand te zitten, maar dan de volgende dag wel weer een wandeling van een paar uur of een stadje bezoeken.</p><p>Twee jaar terug ging dat nog prima (met een 1,5 jaar oud kind in de draagrugzak).. maar vorig jaar merkten we al dat ze vrij zwaar wordt voor de draagrugzak. Dus dat wordt een lastige.</p><p>Nu is ze 3,5 en dat is net zo'n leeftijd dat ze nog niet zelfstandig een wandeling kan maken, maar dus te zwaar om mee te sjouwen.</p><p>Buggy is prima voor in een stadje, maar daar ga je natuurlijk niet het bos mee in. Fietsen kan.. maar middellandse zeegebied is ook weer wat warm om te fietsen.</p><p>Mijn vrouw is verliefd op Terschelling, en we hebben ook al een optie.. en dat is ook prima.. Maar aan de andere kant.. als we nog één keer willen profiteren van buiten het seizoen gaan en geen vliegticket voor de jongste, is een vliegvakantie nu nog te doen.</p><p> </p><p>Iemand nog tips? </p>
 
Volgend jaar kunnen jullie ook nog buiten het seizoen op vakantie. Ze is dan nog niet leerplichtig met 4 jaar. Dan kan een wandeling prima en de jongste kan dan denk ik nog net in de draagrugzak. 
Ik zeg dit jaar Terschelling en volgend jaar vliegen.
 
officieel heeft ze natuurlijk geen leerplicht, maar gevoelsmatig wil je ze gewoon het hele jaar naar school laten gaan.
 
Dan nog blijft de vraag.. wat zou een leuke bestemming zijn?
 
Als je graag wilt vliegen en dit nu voordeliger is zou ik dat doen. Naar Terschelling kun je elke vakantie of weekend wel.
Fietsen kun je ook vroeg in de ochtend, met kleine kids ben je toch niet al te laat op en dan is het nog niet zo warm. En wanneer de draagzak te zwaar wordt js het denk ik een kwestie van de route voorlopig aanpassen zodat je er wel kunt lopen met buggy of bolderkar. Zo lang je de bossen niet in gaat is dat vast wel te doen. 


Het is maar net wat jullie zelf het leukste vinden en wat het meest praktisch is met twee kleine kindjes. 
 
Toen onze 2e er was, hebben wij een fietskar aangeschaft. Daar kunnen 2 kiddies in en je kan hem als aanhanger achter de fiets doen of als kinderwagen. Onze oudste is 2.5 en wij gaan regelmatig een paar wandelen (ook in de bossen) Dan loopt meneer weer een stukje en dan wil hij weer even rijden in de wagen, ideaal dat ding. Als je richting de zon wil, dan kan je wellicht sochtends je activiteit doen en smiddags lekker spelen bij het zwembad als het te warm is. Zo deden wij het althans.
Locatie, tja daar zijn zoveel opties. Ik zelf vind de accomodatie vooral belangrijk. Wij zijn in een hotel geweest toen meneer 1.5j was. Met ze allen op 1 kamer. Op zich prima, maar voor ons geen succes. Wij zoeken dus specifiek naar een vakantiehuisje of appartement. 
Qua vliegen met kleine kindjes vond ik zo richting de canarische eilanden wel de max. Maar ook daar ligt het maar net er aan hoe je kind op vliegen reageert :)
 
ik ben fan van Griekenland. 
3 uurtjes vliegen  en heerlijk zo'n zee strand, maar ook cultuur en natuur. de eilanden zijn vaak overzichtelijk en kan je gemakkelijk met een autootje verkennen.
vaak zijn de uitjes hartstikke leuk, maar niet intensief en zal de oudste echt t meeste wel mee kunnen.
 
 
Terug
Bovenaan