Vakantietips met kind 1,5 jaar

<p>Hoi! :)</p><p>Het moet nog kerst worden maar ik zit stiekem al na te denken over de zomervakantie! Onze dochter is dan bijna 1,5 jaar en ik ben benieuwd of jullie leuke tips hebben. We willen graag met de auto en naar een camping of vakantiepark. Hoeft qua afstand niet veel verder dan bijvoorbeeld half Frankrijk maar land maakt niet uit.</p><p>Omgeving is niet eens super belangrijk, wel leuk als er íets te doen is maar het is vooral fijn als er een lekker (kinder)zwembad is of andere leuke activiteiten voor een kleintje.</p><p>Iemand ervaring met vakantie met een 1,5 jarig kind? Ik hoor ze graag!</p><p>Groetjes, Janneke</p>
 
Zuid Frankrijk was een prima vakantie. Het was bloed heet in het Charlet zonder airco dus ik adviseer... Mocht je naar een warm land gaan airco is zeeeer prettig. Nu lijkt het alsof het mega luxe is maar 45 graden en een plat dat is warm  


Verder waren er 3 zwembaden en de rivier. Water is bij mij altijd een must. Heerlijk afkoelen. Ook was er genoeg te doen voor kinderen. En het leuke was dat heel veel dingen samen met ouders was. Super dus. Uitstapje niet veel gedaan. Naar meertjes, dorpje maar het meeste waren we aan de rivier bij de camping.
puntje van aandacht: de reis er naar toe. Een hele dag in de auto om de 2/3 uur stoppen met kindje. Slopend vond ik het. Zuid-Frankrijk was een lange rit met 1 overnachting. Nog best pittig. Wel de mogelijkheid de auto uit te gaan... dat is wat lastig met een vliegtuig?
 
 
Wij zijn vorig jaar met onze zoon van 1,5 naar een park bij Saint-Julien-des-Landes geweest. In de Franse Vendée. In 2 dagen gereden (want via Reims om wat champagne mee te pikken ;-)). 
We hadden via Alfresco-holidays.nl een sta-caravan op een camping geboekt. Het was eerder een huisje, want van veel gemakken voorzien en een enorm terras erbij, dat af te sluiten was, dus de kleine kon lekker overal rondlopen en rennen. Ook nog veel gras om ons huisje, heel fijn en overzichtelijk. Er was een leuk buitenzwembad en een enorme speeltuin en kinderactiviteiten, waar we af en toe aan hebben mee gedaan. Ook een dierentuin in de buurt en zo kwamen wij de weken wel door.
We zaten er in het voorseizoen met grote Last minute-korting, dus niet duur, en niet druk. Voor ons was dit een heel relaxte en fijne vakantie.
Hoop dat jullie iets moois vinden!
 
Terug
Bovenaan