Vakantietips met peuter en baby

Hoi!

Wij zijn al 3 jaar niet meer naar het buitenland geweest en willen dit jaar weer gaan. Alleen zijn we dus nog nooit met Kids op vakantie geweest.
We hebben een peuter van 2.5 en baby van 7 maanden. We willen niet te ver vliegen voor de eerste keer, zat zelf te denken aan Griekenland op Mallorca.
Iemand tips qua hotel? Of andere vakantietips zoals wat we zeker mee moeten nemen etc.? ?

Zelf zou ik een vliegvakantie met 2 kleintjes nooit doen deze zomer, maar als je echt wil vliegen dan zou ik Portugal aanraden, de Algarve is geweldig!
Wat voor hotel of appartement je wilt is echt persoonlijk denk ik, hou je van massaal of rustig? Dat kun je denk ik het beste even zelf filteren op TUI site bijvoorbeeld.

Misschien een inkoppertje maar ik ben erg van van UV pakjes zodat het hele bovenlichaampje van de kids beschermd zijn en verder heb ik geen tips voor specifiek een baby van 7 maanden op vakantie (mijn oudste is van mei 2020 dus ivm corona sowieso geen vliegvakantie gehad maar alleen met de auto naar verschillende landen gegaan).

In elk geval alvast veel plezier met de vakantie en de voorpret!

Wij gaan normaal altijd vliegen met de zomervakantie maar dit jaar ervoor gekozen om met de auto naar Wales te gaan. Wij zien het echt niet zitten om uren van te voren op het vliegveld te moeten zijn en met een baby (van dan 7 maanden) in de rij te moeten staan.
Mijn man is dit weekend nog alleen met het vliegtuig weg geweest en het was echt een ramp.
Met de auto kan alles mee, wandelwagen, reisbedje enz.
Maar het verschilt natuurlijk per persoon!!

Wij zijn in mei naar mallorca geweest met een baby van toen 7 maanden en 2,5 jarige, het vliegen ging juist super gemakkelijk. Ik keek er tegenop maar was echt geen probleem, draagzak en buggy mee is wel een tip.
Wij hadden een hotel waarvan je de slaapkamer slechts met een soort schuifdeur kon afsluiten. De oudste sliep bij ons op de kamer (wilde ze heel graag) en baby in de woonkamer. Ik vond dit echt kut, sorry voor he taalgebruik maar echt zo irritant om geen eigen slaapkamer te hebben voor iig een van de kids. Dus tip zou zijn twee slaapkamers of huren van een huisje. En als het dunne muren zijn white noise mee!! 

Mijn schoonouders hadden deze vakantie betaald, we zaten in een all inclusive en echt alle kids die ik daar zag waren 's avonds totaal overprikkeld. Dus nog een tip, ga niet met jonge kids all inclusive waar entertainment is, veel te druk voor jonge kids. Ik vond het gewoon zielig voor al die kinderen. 

Ik heb dus helaas geen tips voor hotels, daar niet zo'n goede ervaring mee. Ik zou zelf gaan voor een appartement, mallorca of menorca zijn wel kindvriendelijk.

Vliegen kan prima hoor! Met een baby is het vaak wel makkelijker dan met een peuter. Idd niet te lang vliegen en wat entertainment meenemen. Een tablet met filmpjes en wat kleurboekjes of magneet spelletjes. Ik neem ook altijd wat leesboeken mee, lekker op schoot voorlezen. En ja dit jaar is het natuurlijk wel druk op de vliegvelden dus ik weet niet wanneer je wil gaan? Wij gaan volgende week, maar hadden al ver voor de problemen op schiphol geboekt. Daar heb ik nu wel wat stress van.
En wij nemen altijd vuilniszakken mee op vakantie om de ramen mee af te plakken. Eij hebben thuis rolluiken en op vakantie zijn de kamers altijd super licht. Onze kinderen slapen dan heel slecht in.

Ik ben wel benieuwd waarom alle kinderen op de all inclusive vakantie overprikkeld waren? Wij gaan nu voor het eerst naar een resort. We hebben zelf geen all inclusive, maar dat kan daar wel.
Je hoeft toch niet met je kindje tot s’avonds laat naar allerlei activiteiten te gaan? Ben dat niet van plan eigenlijk.

Terug
Bovenaan