<p>Hey dames </p><p>ik ben momenteel 17+1 weken in verwachting van een jongetje en maak me af en toe best wel zorgen.</p><p>Tijdens de eerste 8 weken van de zwangerschap ben ik 3x (weinig) bloed verloren waarschijnlijk door gemeenschap of hele harde ontlasting (en dus hard persen). toen ik 12+1 weken zwanger was, verloor ik weer bloed, dat keer uit het niets. Volgende ochtend meteen bij de verloskundige geweest en een perfect kloppend hartje, niets aan de hand dus maar ik moest het wel weer melden als ik bloed zou verliezen. Vandaag was het weer zo ver: na gemeenschap gehad te hebben, direct weer bloedverlies... verloskundige gebeld en tot dusver niets aan de hand, alleen als ik buikpijn krijg of het bloeden morgen niet is gestopt, moet ik opnieuw bellen.</p><p>Ik word er nogal moedeloos van dat ik geen gemeenschap kan hebben met mijn man zonder me zorgen te maken of ik weer zal bloeden, en vraag me daarom af: heeft iemand dit ook gehad en hield het op een gegeven moment op? Van de 5x bloedverlies is 3x te wijten aan gemeenschap waardoor ik het echt niet meer aan durf... </p>