Vaker bloedverlies tijdens eerste en tweede trimester

<p>Hey dames </p><p>ik ben momenteel 17+1 weken in verwachting van een jongetje en maak me af en toe best wel zorgen.</p><p>Tijdens de eerste 8 weken van de zwangerschap ben ik 3x (weinig) bloed verloren waarschijnlijk door gemeenschap of hele harde ontlasting (en dus hard persen). toen ik 12+1 weken zwanger was, verloor ik weer bloed, dat keer uit het niets. Volgende ochtend meteen bij de verloskundige geweest en een perfect kloppend hartje, niets aan de hand dus maar ik moest het wel weer melden als ik bloed zou verliezen. Vandaag was het weer zo ver: na gemeenschap gehad te hebben, direct weer bloedverlies... verloskundige gebeld en tot dusver niets aan de hand, alleen als ik buikpijn krijg of het bloeden morgen niet is gestopt, moet ik opnieuw bellen.</p><p>Ik word er nogal moedeloos van dat ik geen gemeenschap kan hebben met mijn man zonder me zorgen te maken of ik weer zal bloeden, en vraag me daarom af: heeft iemand dit ook gehad en hield het op een gegeven moment op? Van de 5x bloedverlies is 3x te wijten aan gemeenschap waardoor ik het echt niet meer aan durf... </p>

Alsof ik mijn eigen verhaal lees! Tijdens de zwangerschap van mijn oudste vanaf 6 weken bloed verloren steeds was er niets aan de hand en ook dit ging de hele zwangerschap zo door. Na te zwaar tillen of niezen of na de gemeenschap. Uiteindelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog omdat ik elke keer toch schrok vooral na een miskraam ervoor. Mijn placenta lag laag maar niet voor de in/uitgang haha geen idee hoe ik dit netjes zeg. En gewoon een zeer gevoelige baarmoeder die bij lichte aanraking al ging bloeden. Zwangerschap erna totaal geen last van gehad dus ook echt elke zwangerschap is anders. Het bloedverlies na de gemeenschap kan geen kwaad maar ik weet hoe vervelend en hoe onzeker het je maakt. 
Als je je echt zorgen blijft maken kan je vragen voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Bij mij wilde ze ook extra groei echo's maken ivm het bloedverlies.
Succes hopelijk heb je er iets aan! 

Ik heb in de eerste 13 wekwn regelmatig bloedverlies gehad, ook zelfs met krampen enzo erbij. Ik dacht echt dat het mis zou gaan.. 
Elke keer mocht ik komen voor een echo, en elke keer bleek er niets aan de hand. 
Her blwwk uiteindelijk dat ik een hematoom, wen soort bloeduitstorting in de baarmoeder had waar bloed.vanaf kwam, en de vaatjes van mijn barmoeder sprongen vrij snel bij druk. Mijm sexdrive was door de misselijkheid toch al naar een nulpunt gezakt, n dat werd alleen maar erger doordat ik zeker wilde weten waar dat bloed elke keer vandaan kwam.. voor mij resulteerde dat dus wel in even helemaal niets meer gemeenschap, maar mijn man begreep het wel.

Herkenbaar!! Mijn placenta bleek erg laat te liggen. Vanaf het begin af aan ook vaak bloedingen gehad. Nu met 25 weken is het wel iets beter geworden kwa bloeden, alleen is alles nu wat gevoeliger. Iedere keer met bloeden had je weer die spanning, bang dat het fout was of ging. Maar alle keren deed de kleine het zeker goed! Het is toch allemaal anders, alles zoekt een ander plekje. 

Hier ook hetzelfde verhaal, vanaf de eerste echo (8 weken, inwendig) tot nu (28 weken) regelmatig (lees: bijna elke dag) roze afscheiding, soms wat helderder rood, heel soms een klein stolseltje gehad. Bij de 20-weken echo (met nog een extra inwendige echo) konden ze geen oorzaak vinden. Zeker in het begin schrok ik er erg van, ook wel huilend met de verloskundige gebeld, maar inmiddels ben ik er wat meer aan gewend. Vaak weet ik wel een oorzaak te bedenken (seks, harde ontlasting, drukke dag, veel getild etc, etc).
Het kan in principe weinig  kwaad, is meestal gewoon een gevoelig adertje. Laat het je er niet van weerhouden om lekker te genieten samen;) En bel vooral de verloskundige als je zorgen blijft maken, daar zijn ze voor.
Veel succes!

Thanks voor jullie reacties allemaal! Ik heb inderdaad al meerdere malen aan de telefoon gehangen met de verloskundige en ook extra controles gehad (hartje luisteren) waarbij niets aan de hand was, vanmiddag ook weer gebeld met de verloskundige en als het bloeden morgen niet gestopt is, moet ik opnieuw bellen maar het is al een stuk minder geworden gelukkig. 
Ik word er vooral zo moedeloos van dat we niet samen intiem kunnen zijn zonder dat het op een “bloedbad” uitdraait; alle 3 de keren dat er gemeenschap is geweest (want hè, telkens bloeden en halverwege stoppen is niet echt lekker...), was er ook bloed. Ik hoop echt dat dit niet de hele zwangerschap gaat duren want ik mis het echt enorm maar vind het echt heel A-sexy om telkens met een bloedbad te zitten want het bloedt behoorlijk ?

Kan me voorstellen hoe vervelend het is maar gelukkig gaat alles goed met je baby! 
Ik heb ook al 3 weken last van bloedverlies en ben pas 7 weken en 4 dagen. Heb gelukkig wel al een goede echo gehad met een mooi kloppend hartje heb vrijdag de volgende echo heel spannend. 
Vind het ook heel eng en maak me veel zorgen of het wel goed blijft gaan vooral  in deze periode zal blij zijn als de gevarenzone iniedergeval voorbij is.
Hopelijk krijg je geen bloedingen meer.

Terug
Bovenaan