Vaker kolven??

Hallo allemaal,

ik heb even een vraag: mijn dochtertje van 11 dagen oud weigert de borst, dus ik kolf af en dat geef ik per fles.

Nu heb ik een ontzettend goede melkproductie en is 4 keer per dag een half uur kolven per borst genoeg voor 6 a 7 voedingen.

Moet ik nu toch vaker kolven? 4 keer per dag lijkt me namelijk wat weinig, maar aan de andere kant heb ik melk genoeg, dus waarom zou ik vaker kolven???

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, voor mij is dit namelijk helemaal nieuw en heb geen idee of ik hier goed aan doe!

ALvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten
Jeanine
 
ik kolfde in het begin gewoon bij elke voeding, en vroor wat ik over had in in de vriezer, maar dat is wel een hele klus, maar dan kun je nog wel even voort met je borstvoeding. Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen maar 4 x te kolfen, als je daarmee genoeg hebt voor alle voeding die je je baby geeft op een dag, als je dan maar geen overvolle borsten hebt.

groetjes sandra
 
Hoi, heb zelf ook een hele tijd borstvoeding via afkolven aan mijn dochter gegeven. Dit omdat ze dus ook de borst weigerde. Zelf had ik ook voeding "over". Heb wel om de 2 a 3 uur afgekolft.Hele klus, maar het "overschot"heb ik in de vriezer bewaard in porties van 100cc. Je hebt hier speciale zakjes/labels en dichtklikhoudertjes voor van het merk avent. Heel handig. Als de kleine nu extra voeding ofzo wil, dan pak ik snel een ingevroren voeding.Is zo ontdooid en ze vind het heerlijk.
 
Ik ben het met Sandra en Chris eens. Maar misschien is het niet nodig om vaker te kolven dan die 4 keer, tenzij je merkt dat je opbrengst minder wordt. Dan zou je vaker moeten kolven om je produktie weer meer op gang te krijgen. Stel je vraag ook een op borstvoeding.nl bij het forum. Daar zitten allemaal ervaringsdeskundigen!
 
Het is inderdaad verstandig om wat vaker te kolven, om je productie goed te stimuleren. Dit is vooral in het begin heel belangrijk. Je kan bijv. vaker kolven maar dan korter. En stel je vraag inderdaad ook op het borstvoedingsforum, daar zitten ook deskundigen!

Groetjes en succes met kolven!
Pauline
 
Wat een geluksvogel ben je als je met 4x kolven 6 tot 7 voedingen bij elkaar hebt! Ik kolf om de 3 uur maar krijg uit 2 borsten maximaal 80 cc :-( Ik moet mijn zoontje van 4 weken met flesvoeding bijvoeden. Hij drinkt gemiddeld 110 cc per voeding. Maar ik houd goede moed en iedere druppel moedermelk die hij binnen krijgt, is er toch weer een.

Groetjes,
Meike
 
Hoi, ik heb dat dus ook gehad, met 4x kolven zo'n enorme produktie en die kreeg ik maar niet omlaag (gemiddeld 1,5l per dag) ik heb dat ingevroren, het overschot en daar heb ik tijdens dat ik werkte laten geven en toen ik zwanger was van nummer 2, toen het kolven niet meer ging, ik kreeg geen tsr.
O, ja, mijn zoontje is na 3mnd alsnog aan de borst gegaan.

Laten zitten is niet zo'n goed idee, omdat je dan kans hebt op een borstontsteking en die wil je, geloof me, niet hebben.
Groetjes Monique
 
Terug
Bovenaan