Vallen van de grote bed

Hallo,

Vandaag is mijn zoontje van 5,5 maanden tot schrik
van mijn bed gevallen op zijn rug, hij is geschrokken
en dat was een goed teken volgens de doktersassistente.
Hij is voor de rest wel vrolijk, en hij slaapt nu lekker wat hij
normaal om deze tijd doet.
Ik ben er ook heel erg van geschrokken, hoe snel baby's kunnen
zijn.
Mijn vraag is wie heeft dit ook meegemaakt, en moet ik
me niet zo meer  zorgen maken?

Hoor graag van jullie.
 
Hoi,
Mijn dochtertje was al iets ouder toen ze van het bed afviel. Maar ik was ook zo geschrokken. Ze viel erg ongelukkig met haar gezichtje op de poot van de hometrainer. grote buil en dikke lip, dikke tranen.

Als je kindje verder alert is en niet suffig dan valt het allemaal wel mee. Ze kunnen ook veel meer hebben dan wij denken en meestal is het alleen de schirk waardoor ze zo hard huilen. wat idd weer een goed teken is (het huilen)

Dus maak je niet te veel zorgen en als je het niet vertrouwd kan je altijd even naar de huisarts gaan.

sterkte
 
Hoi!

Oei wat zal jij geschrokken zijn zeg! Mijn man is een keer gevallen toen hij mijn zoontje naar bovenbracht. Hij struikelde op de trap over zijn slof en toen lagen ze. Gelukkig gingen ze naar boven, dan is de val wat kleiner. En een vriendin van mij heeft haar kleintje een keer van de commode af laten vallen. Zij moest even wat onderuit de commode pakken en voor ze het wist lag hij op de grond. Die mankeerde gelukkig ook niets. Mijn zoontje begon wel heel hard te huilen, maar dat is meer schrik.
Kinderen kunnen wel een stootje hebben hoor. Ik zou gewoon goed op hem letten, als hij zich anders gaat gedragen dan anders moet je je zorgen gaan maken, eerder niet hoor. De botten bij kinderen zijn nog niet zo hard als de onze, dus die breken minder snel. En ze geven het zelf wel aan als ze pijn hebben.

Succes!
Caroline
 
hoi
ook mijn man is een keer gevallen met onze zoon hij ging zitten op een bureaustoel en toen brak de poot die achter zat af   dus hup zo achter over
quinten ging wel huilen maar dat kwam denk door de schrik
hij heeft die dag wel   veel geslapen maar daarna was hij weer de oude
dus hou je kindje gewoon in de gaten
en is hij niet snel de oude dan kan je altijd nog voor de zekerheid naar de dokter gaan
sterkte en s6
 
Hoi,

Gistermiddag nam mijn dochter vliegles van de bank. Ik zag het gebeuren maar zoals iemand al schreef, ze kunnen ineens zo vlug zijn. Ze knalde achterover en ook nog met haar achterhoofd tegen de tafel. Wat voelde ik me vreselijk, maar het zal vast niet de laatste keer zijn.
Ze begon direct te huilen, werd niet suf of slaperig en was na 10 minuten weer in haar oude doen. Ik heb een slabber nat gemaakt en die op mijn schouder gelegd en haar achterhoofdje daar tegenaan en haar als een baby bij me gelegd. Lekker wat laten drinken en een rijstekoekje gegeven. Het maakte het schuldgevoel niet minder maar dat zal moeten slijten. Kleine meisjes worden groot. Je zou denken dat ze er iets van leren maar 's middags dook ze weer van de bank maar deze keer in mijn armen. Aan de ene kant ziet ze dat het anders is op de bank en aan de andere kant herkent ze het diepte verschil niet. Bijzonder om te zien.
 
hoi,

ik kan me zo goed voorstellen dat je geschrokken bent.
ik was helemaal in paniek dat mijn zoontje gevallen was hij had een tand door zijn lip en het bloede behoorlijk.hij was zelf ook helemaal overstuur en stopte niet meer met huilen.
hij heeft niet willen eten en drinken een tijdje, ik heb toen zelfs de huisartsenpost gebeld.
maar gelukkig ging het na een dagje alweer beter. hij was toen ong 1jaar.
nu valt hij inmiddels regelmatig nu 19mnd en ook van mijn bed maar nu schrik ik niet meer zo snel en lach er gauw om dus hij is het dan zelf ook weer gauw vergeten en speelt rustig verder.
gelukkig zijn die kleintjes er flexiebel.
mijn nichtje was 6mnd dat ze van een houten trap af viel met een loopwagentje. ze had alleen een schurtje in haar oogkas. als haar zusje 12 jaar of moeder  van die trap was gevallen had het nog wel een erger kunnen aflopen.

gr moni
 
Hallo,

Ik kan me zo voorstellen dat je erg geschrokken bent. En dat je je zorgen maakt is heel goed. Maar bedenk wel dat je kindje nog wel vaker zal gaan vallen. Mijn oudste dochter in nu bijna 2 1/2 jaar. In begin dachten we dat ze een heel voorzichtige meid was, die alles eerst heel goed bekeek, voordat ze ergens op of afklom. Maar nu moet ik wel 2 a 3 keer per dag troosten. Drie weken geleden ben ik zelf ook voor het eerst heel erg geschrokken. Ze rende heel hard en viel op haar mondje. Tand door de lip en in het mondje ook nog vanalles kapot. Ik heb heel hard met haar meegehuild. Binnen drie dagen was al niets meer te zien.

Danielle
 
Terug
Bovenaan