Valpartij

Hallo allemaal,

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat. Met mij gaat het wel prima. Ik heb alleen een paar angstige momenten achter de rug gehad. Ik ben namelijk afgelopen zondag op de grond gevallen. Heel pijnlijk op mijn knieën... je wilt niet weten wat een pijn ik achter de rug had. Gelukkig niet op mijn buik gevallen, maar ik was echt angstig. Heb die dag veel gelegen en heel rustig aan gedaan...had geen dikke buik ofzo en ook geen bloedverlies. Wel een slechte nachtrust, maar dit meer omdat ik toch wel angstig was. Toen ik dus maandag opstond heb ik meteen de gyneacologie afdeling gebeld en gelukkig mocht ik meteen langskomen. Ik ben daar bekend i.v.m. mijn spierziekte. Ik heb een uitgebreide onderzoek gehad en gelukkig was alles in orde. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik ben gestruikeld over die stoel. Ik val nooit en nu ik zwanger ben 22 weken wel. Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad?

Wel het is alles in orde en hopelijk blijft het zo, ik ben supervoorzichtig nu maar het lijkt wel of ik nu nog onzekerder ben geworden. Hopelijk kom ik hier gauw van af. Ga ik 's morgens naar mijn auto toe om mijn man op te halen, glijd ik weer uit over zand. Gelukkig viel ik niet hard. Ik heb het niet tegen mijn man gezegd, want die wordt dan echt gek. Ik voel me prima, mijn buik is ook niet hard gelukkig en ik voelde de baby ook. Maar ik ben nu echt panisch aan het worden. Wat moet ik nu doen?

Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest het ff kwijt. Niet bezorgd zijn, ik voel me nu echt prima. Geen buikpijn, geen bloed, geen harde buik en nu maar hopen dat ik niet weer stom ben om te struikelen of uit te glijden.

Iedereen nog heel veel succes.

Veel liefs,
Leeuwin30
 
Hoi Leeuwin30,

Ik ben met 18 weken gevallen, ik was achterover gevallen op mijn bips en het viel allemaal wel mee. Maar wat jij ook zegt, normaal val ik nooit en nu ben ik zwanger en lig ik op mijn gezicht. Ik heb ergens gelezen dat dit te maken heeft met het slapper worden van de spieren tijdens de zwangerschap waardoor je dus sneller omzwikt bijvoorbeeld (dat gebeurt me ook best vaak de laatste tijd en voorheen nooit).

Ik ben in ieder geval blij dat het goed is afgelopen voor je, ik kan me helemaal voorstellen dat je je zorgen maakt na zo'n val. Gelukkig is alles goed.

groetjes, Jane 26 weken
 
Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik van de trap gevallen, voorover,10 treden en ik kwam terecht op mijn buik. Dit was met 28 weken. Geprobeerd zo rustig mogelijk te blijven, maar natuurlijk voelde ik het kindje niet bewegen (die was ook geschrokken). Ik moest gelukkig een uurtje later bij de gynaecoloog zijn voor een normale controle, dus daar kwam ik bont en blauw aan. Met mijn dochtertje was alles gelukkig prima, een buik kan gelukkig veel hebben vanwege het vruchtwater.

Ik heb het er eens met mijn vriendinnen over gehad, en haast iedereen maakt wel 1 of meerdere valpartijen tijdens hun zwangerschap mee. Inderdaad door verslapte spieren, maar ook omdat je niet altijd even alert bent (sommige zijn immers ook heel vergeetachtig).

Maak je vooral niet te druk en teveel zorgen, dat is zonde van de zwangerschap. Je kindje zit gelukkig goed verpakt in de baarmoeder. Je buik kan gelukkig wel tegen een stootje.
Veel succes.

liefs, Willemijn (36+4)
 
Terug
Bovenaan