Vals positive test? Kan dat?

<p>Hallo dames,</p><p>Ik heb vanochtend een test gedaan die ik van de kruidvat heb gehaald. En je kan echt duidelijk 2 streepjes zien. Al voor dat het helemaal droogde verscheen de streep al. Maar nu vraag ik me af kan het zo zijn dat het gewoon vals positief is? Ik hoor graag jullie mening en/of ervaring. </p>

Waarom denk je dat ie vals positief is? Ben je al over je NOD heen? Als er zo snel twee streepjes verschijnen, zou ik er vanuit gaan dat het gewoon positief is! Dan is je hCG namelijk heel duidelijk al hoog genoeg en hoef je niet per se de maximale tijd af te wachten (bij mij werden ze ook altijd heel snel al positief en heb nu twee kinderen). Je zou eventueel nog een keer kunnen herhalen, als hij zo duidelijk is zou het eventueel ook met middagurine kunnen, of je wacht voor de zekerheid tot morgenochtend, maar ik ga er vanuit dat ik je kan feliciteren!

Het kan, ze zeggen daarom 99% betrouwbaar en niet 100. Maar waarom gaan we hiervanuit? Kun je niet gewoon echt zwanger zijn? Ik zou overmorgen nog eens testen en kijken of het streepje dikker word, heb je nu al een vrij duidelijke streep dan zou ik een clearblue test halen die ook weken aangeeft duidelijker kan niet.

Ja ik heb gewoon angst dat ik er vanuit ga dat het zo is en dat ik dan daarna erachter kom dat het vals is of dat ik miskraam ga krijgen... is heel gek ik ben onregelmatig ongesteld en nu zit ik op cyclus dag 37 en heb al dikke pasitive lijnen.

Je hebt vaker een vals negatieve test dan een vals positieve test.... 
Dus ik denk dat je heel blij mag zijn! Sterker nog, ieder streepje, hoe licht ook, is een streepje en zwanger. Zo te lezen is er bij jou geen twijfel dat er een streepje staat. Inderdaad nog een keer testen, misschien met een Clear Blue test? Dan heb je meteen wekenindicatie. Zegt ook niet veel, want bij iedere vrouw is hoeveelheid Hcg weer anders maar dan heb je meer duidelijkheid. En voor mij hielp het echt om de woorden ZWANGER te zien staan. 
En tja, een miskraam kan helaas altijd nog. De eerste keer duurde het lang voor ik positief testte en de testen werden er niet beter op. Helaas werd dit een miskraam met 6 weken. Maar 4 weken daarna alweer zwanger (ben dus niet eens ongesteld geweest tussendoor) en meteen van begin af aan een dikke plus op de testen en ben nu 26 weken. Vaak voel je van binnen hoe het zit. Ik was de eerste keer niet overtuigd van de zwangerschap. Ik voelde het niet van binnen. Tweede keer was het zo klaar als een klontje en alles voelde goed! Ondanks mijn angst voelde ik het wel. 

Het kan, maar is een erg kleine kans. Ga er maar vanuit dat het waar is, en niet te veel twijfelen over miskramen! Die kans heb je altijd, maar het gaat gemiddeld genomen gelukkig vaker goed dan fout. Gefeliciteerd hoor!

Ah, van die onregelmatige cyclus is herkenbaar. Ik zou er echter vanuit gaan dat je zwanger bent ;) Toen ik de eerste keer zwanger bleek te zijn, riep ik al een week dat ik ongesteld moest worden. Ik had namelijk alle klachten van een menstruatie behalve bloedverlies. Mijn man was het na een week zat en stelde voor om een test te doen. Die was dus ook binnen enkele seconden knalpositief, omdat ik blijkbaar al een week na mijn NOD zat. Dus wellicht bij jou hetzelfde scenario? Ik heb toen de wekenindicator van Clear Blue gehaald om te kijken hoe ver ik was, omdat ik door mijn cyclus geen idee had. Dus misschien is dit voor jou dan inderdaad ook een goed idee, zoals iemand anders al voorstelde (wel met ochtendurine voor het beste resultaat). Zorgen om een miskraam... tja, de kans is er helaas altijd. Tot 12 weken, maar ook daarna nog. Ik weet alleen van mezelf dat positief denken altijd het beste is voor je lichaam en geest, dus hopelijk kun je dat toch een beetje loslaten ;)

Terug
Bovenaan