Valse positieve test door cystes?

Hoi iedereen,

Ik ben een beetje ten einde raad. Lang verhaal kort..wij zijn al 3 jaar bezig in het ziekenhuis voor onze kinderwens. Laatste behandeling was iui.. kon niet doorgaan ivm 8 folikels ineens. Medicatie gekregen om ze kleiner te maken. Op de dag dat we hoorde dat er 2 kleine cystes nog waren van 29mm en38mm.. hebben we de dag erna gemeenschap gehad. In die tussen tijd 7 dagen later nog geen menstruatie gehad en voor de zekerheid een zwangerschaps test gedaan. Deze is positief. Al 2 dagen positieve testen. De clearblue geeft aan 1-2 weken zwanger. Is dit mogelijk? Ik had het ziekenhuis gebeld.. daar deed ze een beetje raar aan de telefoon, dat ze me in week 3 voor een echo wilde zien.. meer zei ze er niet bij. En ik vroeg nog.. kan dit wel? Haar antwoord was ja?
Nu lees ik op forums dat het kan zijn dat het een valse test is, vanwege de cystes.
Iemand hier bekend mee?
 
Waren het cystes of follikels? Als het gewoon follikels waren oftewel rijpe eicellen waarmee je dan een eisprong hebt gehad, zou het natuurlijk kunnen dat je zwanger bent. Als er enige kans op een vals positieve test was door inderdaad cystes of de medicatie die je kreeg, hadden ze je dit in het ziekenhuis wel mogen/kunnen zeggen op voorhand. Wanneer mag je weer naar het ziekenhuis voor een echo/controle? Ik zou alvast voorzichtig proficiat willen zeggen.
 
Sorry misschien idd een vage uitleg. We zijn zelf ook erg in de war. Het waren 8 reipe follikels voor een iui behandeling. Dit kon natuurlijk niet doorgaan, en mocht geen eisprong hebben. Ik kreeg cedrotide ( als ik het goed schrijf) om mijn follikels kleiner te maken en zodat mijn lichaam ze zelf zou opruimen, en ik een menstruatie zou krijgen. Laatste echo was voor controle of de folikels kleiner waren geworden dit was vorige week woensdag. Hier zag ze dus alleen 2 cystes nog zitten. De dag er na hebben we gemeenschap gehad. Zelf heb ik ook pcos dus het was afwachten of ik uit me zelf ging menstrueren.. uiteindelijk dacht ik gisteren heb wel al 2 dagen maagzuur en weer wat klachten.. ik doe gewoon een test. (Eigenlijk wist ik al dit kan niet want ik heb geen eisprong gehad? En ze had geen folikels meer gezien. ) ik heb toch een positieve test al 2 dagen, en ook een clear blue test gedaan waarin staat 1-2 weken zwanger.
Ik had gelijk het ziekenhuis gebeld, en daar deed ze best lelijk. Ze plande me in voor een echo, en snapte eigenlijk niet waarom, omdat ze verder ook geen uitleg gaf?? Ik zei weet u zeker dat dit echt positief is? Toen zei ze ja blijkbaar wel hè.. want je heb gemeenschap gehad. Mijn partner was ook best boos om deze reactie. En nu lezen we dat mensen het wel eens hebben meegemaakt met een cyste dat het een valse test is.. want wat kan het anders zijn, toch in een week bevruchting? En geluk gehad dat er in die paar uur er voor een eisprong was? Uit zich zelf.. of heeft ze het verkeerd gezien en zat er nog ergens een reipe folikel?
 
Oh.. en ik mag pas 18 september terug komen, door mijn vakantie . Maar ga maandag toch even weer bellen met al mijn vragen, omdat we zo in de war zijn
 
Waren het cystes of follikels? Als het gewoon follikels waren oftewel rijpe eicellen waarmee je dan een eisprong hebt gehad, zou het natuurlijk kunnen dat je zwanger bent. Als er enige kans op een vals positieve test was door inderdaad cystes of de medicatie die je kreeg, hadden ze je dit in het ziekenhuis wel mogen/kunnen zeggen op voorhand. Wanneer mag je weer naar het ziekenhuis voor een echo/controle? Ik zou alvast voorzichtig proficiat willen zeggen.
.
 
Terug
Bovenaan