Valse test?

<p>He allemaal! </p><p>Afgelopen maandag zat ik op de 13e dag na mijn nod. Wilde deze maand eigenlijk niet testen, maar toch een CB ovulatietest gedaan, en hij was positief! 'S middags voor de zekerheid ook nog maar een action test er tegenaan gegooid, deze had een streep, maar was niet zo donker als de controlestreep. Dus ik dacht; gewoon gezellig maken, komt nog wel een duidelijkere streep. Dinsdag weer getest, cb negatief, action een klein streepje. Woensdag geen streepje meer. Huh. Normaal altijd rond dag 16-18 pas eisprong.</p><p>Maar vanochtend zou ik uit bed, kon mezelf wel dubbelvouwen van de pijn. En deze pijn heb ik anders altijd met mijn ovulatie. Moet vanmiddag na het werk even nieuwe testen halen, maar wat denken jullie? Zit nu op de 18e dag, dan heb ik normaal eisprong. </p>
 
Je test met ovulatietesten altijd positief VOORDAT je daadwerkelijke eisprong plaatsvindt (12-48 uur ervoor ongeveer).  Dus wat dat betreft kan het natuurlijk dat je eerder positief test dan dat je hem verwacht.Echter dat je vandaag "ovulatieklachten" hebt, zou niet passen bij maandag al een positieve test. Aan extra testen heb je nu waarschijnlijk sowieso niet veel meer, want de kans dat je piek al voorbij is lijkt me erg groot! Ik zou als ik jou was gewoon afwachten. Misschien was je ovulatie halverwege deze week, misschien pas vandaag...
 
13de dag na je nod, zou ik geen ovulatie, maar een zwangerschaps test doen... Of bedoel je 13de dag van je periode?Maar je kunt ervan uit gaan dat je inderdaad nu je eisprong net hebt gehad, de LH-piek is meestal een paar dagen vóór je ovulatie. 
 
CD13 bedoel ik inderdaad ;). Iets wat vaag omschreven. Dan deze maand maar afwachten. Klopt het dat je wanneer je je daarwerkelijke eisprong hebt, geen positieve test meer krijgt? Aangezien die van mij een dag later al niet meer positief was. 
 
Terug
Bovenaan