Valt dit onder misselijkheid?

Ik heb een vraagje over misselijkheid.
Sóchtends wordt ik vaak wakker en heb een heel raar soort hongergevoel in mijn maag. Het lijkt dan net als ik een lege maag heb en wat moet eten. Ook zijn mijn darmen wat op de hobbel. Dan is het hard en dan weer dun.Soms heb ik midden in de nacht ook wel eens een soort kramp in de buik. Ik weet dan van gekkigheid niet hoe ik moet gaan liggen.Ik heb dit niet eerder gehad en vroeg mij dus af of dit allemaal bij misselijkheid hoort of dat ik misschien iets anders onder de leden heb.
 
Hai,

ik heb ook last van een hongergevoel 's morgens en dan brengt mijn man voordat ik mijn bed uitga 2 crackers op bed. Dat had ik vroeger nooit en het hoort zeker bij misselijkheid. Ik word namelijk vreselijk naar en krijg oprispingen als ik dan niet eet. Dus voordat je opstaat wat eten, even rustig blijven liggen dan pas opstaan.
Ik heb ook darmproblemen. Veel vezels eten (dus bruin brood, veel groentes en fruit) en veel drinken helpt, maar het blijft een echte zwangerschapskwaal. Die kramp ken ik niet, maar ik zou het eens navragen bij je verloskundige. Misschien zijn het je banden of het groeien van je baarmoeder?
liefs
Merijntje (bijna 17 wk)
 
Ja.. zo is bij mij de misselijkheid begonnen (vanaf 6 weken). Ik stond op met een "raar" gevoel en dat verdween bijna helemaal als ik iets lichts had gegeten. Een paar dagen later was ik "echt" misselijk en soms hielp eten dan ook niet..
 
hallo,

ik weet niet hoe ver je ben, maar dat honger gevoel is heel nomaal in het begin en dat misselijjke gevoel kan, maar hoeft niet erger te worden. ik had zomaar opeens toen ik 14 weken was dat ik op de bank zat en moest rennen naar de wc!! plotseling was ik super misselijk en ziek en dat heeft twee weken geduurd. Maar snachts met die krampen zou ik toch wel ff naar de VK bellen, vooral als je nog niet zo ver bent. Zelf had ik dat nm ook en dat bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn. ik moest dezelfde dag nog naar het ziekenhuis en ben drie dagen erna geopereeerd.
ik wil je niet bang maken hoor, maar voor de zekerheid zal ik het wel ff vermelden. Misschien is het ook wel niks...
 
Dat honger gevoel is een glucose tekort, je kindje groeit ook snachts en vraagt dus ook snachts glucose. Wellicht gewoon proberen om voordat je naar bed gaat wat te eten en dan zou het sochtends minder moeten zijn.

Succes.
 
Wauw! Liesbeth ik moet het even kwijt ik ben onwijs blij met jou verklaring. De hele zwangerschap heb ik gegeten waar ik trek in had en elke keer bleek dat weer iets te zijn waarvan ik "meer" nodig had in mijn lichaam. Nu voelde ik me zo schuldig...Ik graaide naar alles wat zoet was en ik was bang dat dat slecht voor mijn kleintje zou zijn. Dat honger gevoel heb ik pas sinds een paar dagen. Terwijl ik ech goed eet en af en toe zelfs plof hihihi. Echt bedankt voor jou uitleg ik ben er van overtuigt dat dit het is bij mij!

Liefs NOekie
( 37,3 wk )
 
Ik ben nu 5 weken zwanger en ik herken je verhaal helemaal. OOk ik heb 's ochtends een honger gevoel, wat over gaat in misselijkheid als ik niet snel genoeg iets te eten te pakken krijg.

Ik dacht al He hoe komt het toch dat ik ieder ochtend met honger wakker word. Ben blij te lezen dat meer mensen dit hebben.

Liefs
Maddelon
 
Terug
Bovenaan