Valt er bij 10 maanden een fles weg?

Hallo dames,
Ik heb eens een vraag. Klopt het dat als je kindje 10 maanden oud is nog maar 2 flessen krijgt. Smorgens en savonds?
Ons schema is nu zo
08:30 fles 180 cc
10.00 fruit
12:30 2 boterhammen + melk 180 cc
15:00 koekje of wat vers fruit
18:00 warm eten + papje (yoghurt)
20:00 fles 180 cc
Tussendoor geven we ook diksap

Ik zou graag wel eens willen weten hoe jullie schema is op de leeftijd van 10 maanden. Mijn zoontje is nu 9 en halve maand

Groetjes :D
 
Ik denk dat je een prima ritme hebt. Op de normale tijden eten. Bij ons ging rond een jaar die laatste fles er af. Dus de fles van 20:00 uur. Het is niet logisch om ergens anders een fles eraf te doen. Bij het ontbijt en de lunch is het logisch dat er zuivel gedronken wordt.
Je kan beginnen met afbouwen door bijveel een kleinere fles aan te bieden. Of de verhouding te veranderen. Bijvoorbeeld wel 180 cc water maar met 4 of 5 schepjes.
Bij ons wilden ze die fles gewoon niet meer leeg drinken op een gegeven moment waardoor we m er dan gewoon af deden.

Drinkt jouw zoon m nog prima, dan kun je m ook nog tijdje aanhouden. Maar als ie al aan de zware kant is zou ik m afbouwen en dan kijken hoe hij het er op doet. Vaak slapen kindjes er niet minder goed op hoor.

400 cc melk bij een jaar is het maximale... probeer dus maar af te bouwen.

Succes!
 
Bedankt voor je reactie. Meestal drinkt me zoontje ze laatste fles ook niet helemaal meer leeg dus kan ik zeker beginnen afbouwen. Ik dacht dat ze met 1 jaar geen fles meer drinken, dan heb ik dat vast verkeerd begrepen ;)
 
Terug
Bovenaan