Van 2 naar 1 slaapje

Wanneer zijn jullie gestart met nog maar 1 slaapje per dag.. mijn zoontje van bijna 1 jaar ( 29-06 ) slaapt tot 08:00 / 08:30 standaard. Dus wilt absoluut geen ochtend slaapje meer.. en gaat dus na zijn boterham tussen 12:00 / 13:00 naar bed toe. Dan slaapt hij 2.5 uur max. 3 uur. Alleen nu met de slaapregressie een grote ellende. Heeft iemand geduldige tips hiervoor?

Hij gaat tussen 19:00 / 19:30 naar bed, word 21:00 standaard wakker. Slaapt dat pas tussen 23:00 en 00:00..

Ik vroeg mij af of het dus wel oke is het ochtenddutje al over te slaan?

Ik heb er geen ervaring mee hoor. Mijn dochter is nu 15 mnd. Zijn nu aan t overgaan naar 1 slaapje. Ze is rond 7 uur wakker en rond half twaalf moet ik haar echt wel op bed leggen. Ze slaapt dan nog variërend in tijd. Ene keer een uur, dan anderhalf, dan twee. Het mooist zou ik t vinden, en dat lees ik veel, slapen van 1 tot 3. Maar waarom?? Omdat dat de norm is? Dus ik beweeg maar een beetje mee. Misschien kun je kijken of t werkt als je zoontje rond 7 uur uit bed gaat of je een beter ritme krijgt over de dag en dus ook de avond. En dan niet echt wakker maken, maar zelf uit bed gaan en opstarten? Ik probeer het hele slaapgebeuren vaak ook maar een beetje los te laten. Ik vind t zo moeilijk om te beïnvloeden.

Terug
Bovenaan