van 2 naar 1 slaapje

Hallo allemaal,

Hoe oud waren jullie kindjes toen ze van 2 naar 1 slaapje gingen? Justin is nu 9,5 maand en slaapt 's morgens van 10.30 tot 11.15 en 's middags van 13.30 tot 15.30. Hoe is/was dat bij jullie? Ik ben van plan als het 's morgens minder dan een half uur wordt om hem op te houden maar hoe sleep ik hem dan door dat dipje heen om half elf?

Groetjes Patricia
mv Justin
 
Waarom zou je hem door dat dipje heen willen slepen? Als je kind moe wordt kun je hem toch gewoon naar bed brengen? Soms is het maar een half uur, maar het kan ook rustig opeens weer een uur zijn. Mijn zoontje wisselt hier erg in, maar heeft blijkbaar nog steeds regelmatig rond deze tijd zijn slaap nodig. En zeker met 9,5 kan dat half uur opeens weer 1,5 uur worden hoor. Het wisselt soms ook erg als je kind opeens nieuwe vaardigheden leert of opeens een groeispurt heeft.
 
Mijn dochter is nu 10,5 maand en slaapt sinds 1,5 maand alleen nog 's middags een uurtje of 2. Het ging eigenlijk gewoon vanzelf heel geleidelijk. Ik bracht haar 's morgens ook nooit naar bed toen ze ouder werd. Het was steeds maar een half uurtje of zo. En die sliep ze meestal in de wandelwagen of in de box. En op een gegeven moment slpoeg ze die vanzelf steeds over....
 
Terug
Bovenaan