Van 2 naar 1 slaapjes, hoe?

<p>Hallo dames, hallo mama’s,</p><p> </p><p>Hierover zullen vast al tientallen topics zijn, maar ik ga er toch nog een openen, SORRY!</p><p> </p><p>Mijn zoon is nu bijna 16 maanden en we ‘dobberen’ een beetje met zijn slaapjes. Hij wordt de laatste dagen rond 07:00/07:15 wakker. Als ik met hem thuis blijf kan ik hem rond 10:00 met gemak weer in bed krijgen. Ik laat hem dan max. 1 uurtje slapen omdat zijn middag slaap dan erg laat wordt. Hij komt dan rond 11:00 uit bed en gaat er 14:30 weer in. Ook dan maken wij hem wakker na een uurtje omdat wij hem gewoon netjes rond 19:30 weer in bed willen hebben liggen.</p><p>Hij slaapt ‘s nachts goed, zonder wakker te worden en hij wordt uitgerust wakker. </p><p>Als ik ‘s morgens iets ga ondernemen, boodschappen doen, stukje fietsen oid. dan red hij het wel om langer wakker te blijven. Rond 11:30 ligt hij er dan wel uiterlijk in, want dan is hij echt mega moe, ik probeer dan rond 11:00 brood te geven, soms lukt dit, soms is hij dus toch al te moe. Hij slaapt dan zo’n 2/2,5 uur. </p><p>Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe. Hem 2 keer 1 uurtje laten slapen en hem dus wakker maken met als gevolg dat hij dan vaak wel humeurig is (en dat kan ik heel goed begrijpen), OF hem met moeite wakker houden en dan een langer slaapje laten doen.</p><p>Hij gaat 2 ochtenden in de week naar de KDV maar ik weet ook niet goed hoe hun het daar dan moeten aanpakken met hem, aangezien hun rond 11:30 brood eten en vaak pas rond 12:30 klaar zijn, hij is dan al dooodop en voordat hij dan thuis in bed ligt..... Ik zou hem dan evt. eerder op kunnen laten halen door mijn moeder, zijn oma, waar hij in de middag blijft, maar dan kan hij niet meer met de kindjes eten (terwijl dat juist zo gezellig en leuk is).</p><p> </p><p>Sorry voor het lange verhaal, ik vindt het zo moeilijk wat ik moet doen. Hoe ik dit moet aanpakken...</p><p> </p>
 
Hoi lastige periode is dat.
Wij deden hem ook romd 11:30 naar bed omdat ie zo moe was. En savonds om 18:00
Dit duurde een week of 2. Toen begon hij  er aan te wennen en is het ritme ondertussen  geworden 
6:45/7:00 wakker
11:30/12:00 eten en gelijk naar bed
Hij slaapt inmiddels tot 14:30/15:00 uur
18:30 naar  bed.
 
Ben er zelf heel tevreden mee.  Rond 16:30 wordt ie het wel zat dan ff filmpje  kijken 
 
Succes 
 
Hoi hoi,
 
Ik denk dat overgaan naar 1 slaapje wel zou kunnen. In het begin zou het even wennen zijn, maar dan kan hij wel in de middag slapen hoe lang hij wil en zelf wakker worden. Misschien lukt het op het kinderdagverblijf het rekken in de ochtend wel, zodat hij even mee kan eten. Meestal brengen ze de dreumessen die het nog niet lang volhouden na het eten meteen naar bed. Misschien kan je moeder dan klaar staan. Waarschijnlijk is je kindje na een paar dagen al redelijk gewend (vaak wel even doorzetten) en wordt 2 slaapjes doen een uitzondering.
 
Succes
 
Ons kleintje is nu 11 mnd. Maar wij proberen vaak het ochtend slaapje over te slaan zodat hij in de middag zijn uren pakt. Vaak sliep hij in de middag 1,5/2 uur en wilde hij in de middag niet meer slapen terwijl hij  zo moe is.
Tegenwoordig dus gewoon rekken, dan 11.30 zijn boterham en de fles. En hop naar bed. Dan slaapt hij vaak 3 uur. Vandaag Zelfs 4 uur :)
En op het kdv Is het een heel ander verhaal. Daar wilt hij geloof ik niet slapen omdat het veel te leuk is haha. Als we geluk hebben slaapt hij 2x een klein uurtje.
Maar het is wel lastig hoor, wakker houden. Hij wordt dan best vervelend :p
 
Ons kleintje is nu 11 mnd. Maar wij proberen vaak het ochtend slaapje over te slaan zodat hij in de middag zijn uren pakt. Vaak sliep hij in de middag 1,5/2 uur en wilde hij in de middag niet meer slapen terwijl hij  zo moe is.
Tegenwoordig dus gewoon rekken, dan 11.30 zijn boterham en de fles. En hop naar bed. Dan slaapt hij vaak 3 uur. Vandaag Zelfs 4 uur :)
En op het kdv Is het een heel ander verhaal. Daar wilt hij geloof ik niet slapen omdat het veel te leuk is haha. Als we geluk hebben slaapt hij 2x een klein uurtje.
Maar het is wel lastig hoor, wakker houden. Hij wordt dan best vervelend :p
 
Hier een dreumes van 16 maanden en die slaapt van 13.00u tot 15.00u En dan van 19.30u tot 7.00u.
Maar bij mij gaf ze zelf aan dat ze s'ochtends niet meer wilde slapen.
 
 
Ik deed de tijd rekken in de ochtend en dan na zijn broodje naar bed vanaf 1 jaar deed ik dat inmiddels is die 17 maanden en slaapt al een paar manden van 1300/13:30 tot 15:00/16:00 en dan tussen 19:00/19:30 weer Naar bed 
en idd ze worden heel vervelend maar hebben het ook snel door! 
 
Hier ook een dreumes van 19 maanden alweer, maar sinds 16 maanden overgestapt naar 1x slapen (maar daar was ze wel aan toe). Alleen op het KDV doet ze soms nog 2 slaapjes als ze echt heel moe is, maar thuis gaat 1x slapen prima (12:00-15:00).
 
 
Terug
Bovenaan