<p>Hallo dames, hallo mama’s,</p><p> </p><p>Hierover zullen vast al tientallen topics zijn, maar ik ga er toch nog een openen, SORRY!</p><p> </p><p>Mijn zoon is nu bijna 16 maanden en we ‘dobberen’ een beetje met zijn slaapjes. Hij wordt de laatste dagen rond 07:00/07:15 wakker. Als ik met hem thuis blijf kan ik hem rond 10:00 met gemak weer in bed krijgen. Ik laat hem dan max. 1 uurtje slapen omdat zijn middag slaap dan erg laat wordt. Hij komt dan rond 11:00 uit bed en gaat er 14:30 weer in. Ook dan maken wij hem wakker na een uurtje omdat wij hem gewoon netjes rond 19:30 weer in bed willen hebben liggen.</p><p>Hij slaapt ‘s nachts goed, zonder wakker te worden en hij wordt uitgerust wakker. </p><p>Als ik ‘s morgens iets ga ondernemen, boodschappen doen, stukje fietsen oid. dan red hij het wel om langer wakker te blijven. Rond 11:30 ligt hij er dan wel uiterlijk in, want dan is hij echt mega moe, ik probeer dan rond 11:00 brood te geven, soms lukt dit, soms is hij dus toch al te moe. Hij slaapt dan zo’n 2/2,5 uur. </p><p>Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe. Hem 2 keer 1 uurtje laten slapen en hem dus wakker maken met als gevolg dat hij dan vaak wel humeurig is (en dat kan ik heel goed begrijpen), OF hem met moeite wakker houden en dan een langer slaapje laten doen.</p><p>Hij gaat 2 ochtenden in de week naar de KDV maar ik weet ook niet goed hoe hun het daar dan moeten aanpakken met hem, aangezien hun rond 11:30 brood eten en vaak pas rond 12:30 klaar zijn, hij is dan al dooodop en voordat hij dan thuis in bed ligt..... Ik zou hem dan evt. eerder op kunnen laten halen door mijn moeder, zijn oma, waar hij in de middag blijft, maar dan kan hij niet meer met de kindjes eten (terwijl dat juist zo gezellig en leuk is).</p><p> </p><p>Sorry voor het lange verhaal, ik vindt het zo moeilijk wat ik moet doen. Hoe ik dit moet aanpakken...</p><p> </p>