van 2 slaapjes naar 1 slaapje

goede morgen mama's,

Ik kan wel wat tips gebruiken.

Mijn dochter Lieke is inmiddels alweer 20 maanden oud..
Nu slaapt ze nog steeds 2 x 1 a 1,5 uur...
Ik denk wel dat Lieke er aan toe is om ondertussen 1 x te gaan slapen....
(omdat ze om 11 uur lang niet altijd moe is om naar bed te gaan)     en
(ze om 17.00 heel erg chaggie wakker word)
Lieke slaapt nooit langer dan 1 a 1,5 uur en dat is voor haar  met 1 x slapen
veel te kort.
Zijn er tips om Lieke langer te laten slapen???
Van bv 12.00 tot 14.00/14.30 ???
Hoe hebben jullie dit aan gepakt???
Lieke gaat s'avonds om 20.00 naar bed tot s'morgens 6,30
(helaas slaapt ze niet het klokje rond.....)

groetjes mama van Lieke
 
Beste Lieke,

Wat grappig.......jij wilt van 2 naar 1 slaapje. Mijn dochter (15 maanden) slaapt al vanaf 7 maanden maar 1 slaapje. Maar sinds ze loopt is ze snel moe dat we dus naar 2 slaapjes gaan. Voorheen sliep ze 1 slaapje van 2,5 tot 3 uur. En de laatste paar dagen 2 slaapjes van ieder ca.1 uur a anderhalf uur. Bij elkaar nog steeds minder dan haar ene lange slaapje.

Onze dochter is altijd een erge onrustige slaper. Al vanaf de geboorte. En als ze 1 uur op de dag sliep was dat veel. En toen ze 7 maanden was ben ik overgestapt op 1 slaapje. Eerste dagen/we(e)k(en) bracht ik haar om ca. half 11/11 uur naar bed.(ze werd in die tijd ook altijd om 6 uur wakker). Ze sliep dan 1 tot 2 uur. En als ze dan wakker werd dan kreeg ze haar broodje.
Langzaam aan ging ze langer slapen en werd ze 's-ochtends ook later wakker (8 uur) En op een gegeven moment kreeg ze eerst haar broodje en ging ze om 12:30/13:00 uur naar bed en sliep dan 2,5 tot3 uur.
Maar de laatste 2 weken is ze weer om 6 uur wakker. En dan is ze tegen 11:30 gewoon veel te moe om te eten. En ze de laatste 2 weken sliep ze steeds maar een uurtje. En ze is echt bekaf.....gelukkis is verder wel vrolijk en zo. Maar wel erg moe. Dus nu stop ik haar rond 9 uur/half 10 een uurtje in bed. En dan 'smiddags weer.

Succes.....
groetjes Chantal
 
Hoi Simone! Herkenbaar hoor... Mijn zoontje wou plotseling rond een maand of elf geen slaapje meer doen, op dat moment was hij vaak rond 6 uur / half 7 wakker en sliep dan rond 10 uur weer voor 2 uur, sávonds lag en ligt hij rond 7 uur /half 8 in bed. Eerst sliep hij dan rond half 3 weer voor een uurtje of half uurtje maar dat wou hij niet meer met als gevolg dat hij sávonds te moe was om te eten en eigenlijk rond die tijd wou slapen. Dat wou ik dus liever niet want dan slaapt hij tot 6 uur en wou dan weer pas rond tienen slapen, beetje laat dus. Ik ben het toen een beetje gaan rekken sóchtends, kijken tot hoe laat hij het volhield en dat ging steeds beter. Ipv 10 uur om half elf naar bed en toen om 11 uur. Nu gaat hij om half 12 slapen en slaapt nu tot half 2 of 2 uur en red het zo prima tot sávonds. Hij gaat nu sávonds ook makkelijker naar bed omdat hij dan lekker moe is want eerst was dat een drama en hij slaapt nu ook meestal door tot 7 uur of half 8 sóchtends. Ik ben dus heel blij! Probeer het dus sóchtends wat rekken en dan zal ze waarschijnlijk die 2 slaapjes zo een beetje achter elkaar plakken. Succes ermee! Groetjes, Hedy
 
Terug
Bovenaan