<p>Hoi allemaal!</p><p>Mijn dochter is momenteel 7,5 maand oud en slaapt hartstikke goed. Momenteel doet ze nog 3 slaapjes overdag: <br />- 8.30u - 10.00u<br />- 12.oou - 14.00u<br />- 16.00u - 16.45u<br />uiteraard zijn dit gemiddelden, soms duren de slaapjes wat korter en soms wat langer. Gemiddeld komt ze overdag nog wel aan 3-4 uur slaap. Ik heb het idee dat ze het 3e slaapje ook nog wel echt nodig heeft, ze redt het anders echt niet tot 19.oou.<br />'s Avonds gaat ze om 19u naar bed en slaapt over het algemeen door tot 6.30 - 07.00u. Af en toe (1 a 2 x per week) komt ze nog voor een nachtvoeding ergens tussen 02.00u en 04.00u, dan drinkt ze één borst en slaapt weer makkelijk verder.<br />We merken nu alleen dat ze steeds vroeger wakker wordt (vanmorgen 5.45u) en ik las dat dat een indicatie is om naar 2 slaapjes toe te gaan werken. Ook las ik dat rond 8 maanden zo'n beetje de tijd is om naar 2 slaapjes te gaan, dus daar zit ze ook tegenaan. De slaapjes overdag gaan nog wel hartstikke goed, bijna nooit strijd om haar in bed te krijgen. Meestal kletst ze nog wat maar valt 9 van de 10 keer makkelijk en zelf in slaap, dus wat dat betreft lijkt ze er juist weer niet aan toe.. <br />Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips! </p>