Van 3 naar 2 slaapjes

<p>Onze dochter is net 6 maanden maar wil wel van 3 naar 2 slaapjes. Ik ben alleen nog zoekende op welke tijden ze dan het beste kan slapen. Heeft iemand tips?</p><p>Ze heeft gisteren van 9.30 tot 11.00 uur en van 15.00 tot 16.30 uur geslapen. In uren slaapt ze dan net zoveel als bij 3 slaapjes, ik merk alleen dat ze gewend is s ochtends 45 minuten te slapen. Ze wordt na 45 minuten wel wakker, maar heb haar laten liggen en na 10 minuten viel ze weer in slaap.</p><p> </p><p> </p>

Netjes dat dat lukt. Klinkt prima hoor, die tijden!!! Knap dat ze van 11.00-15.00 wakker kan blijven, wow!!!! 
Hier een meisje van 8.5 maand. Soms 2, soms 3 slaapjes per dag. Het probleem is dat ze s ochtends na 2-max 2.5 uur écht moe is. Dus 6.30 wakker, is 8.30 alweer naar bed. Als ze dan maar 45 minuten slaapt, is ze om 9.30 alweer wakker en moet ze om 12.30-13.0₩ echt weer naar bed. Zo ging het vandaag ook. Net geslapen van 13.00-14.15, en nu is het de vraag of ze nog een 3e slaapje wilt of dat ze die weigert.. en dan is van 14.15-19.00 wakker blijven heeeeeel lang. Rekken in de ochtend werkt hier gewoon niet, ze is zo chagrijnig dan en moet gewoon naar dr bed. Dus het is hier nog erg zoeken.
Mijn oudste dochter deed met 8 maanden 2 slaapjes van 10.00-11.30 en van 14.30-16.00 ofzo. Dat zijn prima tijden! Heerlijk als jouw kleintje van 6 maanden dat nu al doet!! 

Onze tijden zijn 10:00 - 11:30/12:00 en 15:30 - 16:30. Is eigenlijk vanzelf zo gegaan!
Maar kleine kanttekening is wel dat mijn zoontje echt heel slecht slaapt overdag al vanaf het begin (of ja, na die 2 weken dat ze alléén maar slapen dan haha). Pas sinds hij 6 maanden is (is nu 8 maanden) begint het oke te gaan hier met slapen overdag en dit zijn er dan ook bijna vanaf dat moment 2 geworden.

Zit met hetzelfde met onze dochter van 7,5 maand en heb sinds een week het 2,3,4 ritme. 2 uur na het opstaan slaapje, dan 3 uur na het wakker worden van het ochtendslaapje haar middagslaapje en dan na die 4 uur naar bed voor de nacht 

Ik vind het wel bijzonder dat jij bepaalt dat ze nog maar 2 slaapjes hoeft en dat jij zelf bepaalt hoe laat deze slaapjes zijn. 
Is het überhaupt mogelijk om hier zelf invloed op te hebben? Ik volg gewoon mijn dochter in haar behoeftes.. 1 uitzondering: als ze al ruim 3 uur wakker is en nog geen enkele moeheid signalen geeft, ga ik wel gewoon naar boven met haar. 

Bedankt voor de reacties.

neusje, ik volg uiteraard mijn kind. Vanochtend was ze eerder wakker en ligt ze nu ook weer te slapen. Dus dat worden vandaag 3 slaapjes. Ik zoek alleen een beetje houvast. Maar gelukkig hoef ik me niet te verantwoorden tegenover jou.

CvB, onze dochter is vanaf het begin af aan al veel wakker geweest. Mijn man was vroeger schijnbaar ook zo. Ze heeft ook een spreidbroek waardoor ze waarschijnlijk minder energie verbruikt. Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat als die over 3 weken af mag. Wij zijn ook heel erg aan het zoeken. Ze geeft geen signalen af als ze moe is en als we haar in bed leggen en ze is niet moe gaat ze ook echt niet slapen. Ze roept dan net zolang tot we haar er uit halen. 

Hier een mannetje van ruim 4 maanden. Hij slaapt altijd 2x lang, dus einde van de dag heeft hij niet altijd veel zin om te slapen. Dit slaapje is rond half 5/5 uur. Maak hem dan altijd na max 1 uur wakker, anders wilt hij niet gaan slapen in de avond. Ik zou ook gewoon kijken wat je kleine aangeeft. Als je merkt dat ze de nacht slechter gaat slapen dan zou ik het laatste slaapje proberen te laten vallen. 

Neusje het kan zijn dat ik jouw reactie verkeerd interpreteer hoor, maar vind m niet heel fijn overkomen. 
Ik bepaal namelijk ook wanneer mijn kind slaapt én soms ook hoe lang dit is. Ik heb namelijk een zoon die geen vermoeidheidsignalen laat zien en altijd 'aan' staat. Als ik naar hem zou kijken zou ik binnen de kortste keren een oververmoeid ongelukkig jongetje hebben. Dus kijk ik op de klok. Op die manier volg ik hem dus wel in zijn behoeften, maar wel op mijn initiatief. 

Terug
Bovenaan