van 3 naar 2 slaapjes

Mijn zoontje is nu 5,5 maand en heeft 3x per dag een slaapje van maximaal een uur.
(regelmatig nog korter)
Ik wil proberen om hem 2x te laten slapen i.p.v. 3x, in de hoop dat hij dan iets langer achter elkaar slaapt.
Wanneer is jullie kindje van 3 naar 2 slaapjes gegaan en hoe hebben jullie dit aangepakt?
groetjes Marisca
 
Onze zoon is nu 6,5 maand en we hebben gemerkt dat hij 's nachts niet meer zoveel slaapt omdat hij overdag zoveel slaapt. Ik heb toen zijn slaapschema aangepast van 3 naar 2 slaapjes. Voorheen was hij tussen twee slaapjes altijd 2 uur wakker, nu hou ik hem 3 uur wakker. Dat is aan het begin heel lastig omdat hij dat eigenlijk nog niet trekt. Op een gegeven moment zal hij eraan wennen en zal hij er minder moeite mee hebben.
We hebben ons ingesteld op een moeilijke week. Dan zal hij er denk ik wel aan gewend zijn.
 
quote: Irene reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-03-2005 07:43:50'));

Hoi Marisca,

Waarom wil jij van 3 naar 2 slaapjes?



Hoi Irene
Ik wil nog niet perse van 3 naar 2 slaapjes, maar ik heb het idee dat hij minder slaap nodig heeft   (omdat hij maar 3 korte slaapjes doet) en vroeg me af hoe andere moeders daarmee zijn begonnen en wanneer.
groetjes Marisca
 
Terug
Bovenaan