Van 4 => 3 flessen

Hallo allemaal!
Ons dochtertje is nu bijna 7 maanden en bij de 7 maanden mocht ik van de 4 naar de 3 flessen. Hoe kan ik dit het beste aanpassen zonder mijn schema TEveel aan te passen? Dit is mijn huidige schema:
08.00 - fles (180 cc)
10.00 - groot potje fruit
12.00 - fles (180 cc)
16.00 - fles (180 cc)
18.00 - groentje (groot potje)
20.00 - laatste fles (180 cc + Nutrix)

Misschien de fles van 12.00 uur laten vervallen en vervangen door brood? Of heeft ze daar niet genoeg aan tot 16.00 uur?
Ik hoor het wel, alvast bedankt!
gr. Miranda
 
ik zou de fles van 16.00 weglaten en de fles van 12.00 proberen wat later te geven en dan om bijv.15.00 een liga of iets dergelijks met wat drinken te geven.en dan tegen 17.15 warm eten met een toetje en dan voor het slapen gaan nog een klein flesje pap.Je kan ook proberen met brood te beginnen die van mij had daar op die leeftijd geen geduld voor,ik vulde het toen nog aan met een bordje pap.ik hoop dat je hier iets mee kan en dat ik niet teveel je schema in de war gooi het is als voorbeeld bedoeld.

groetjes
 
Hoi Miranda!

Eigenlijk is het heel simpel:
Het is de gewoonte om nu de fles van 16.00 te laten vervallen. Afhankelijk van het slaapschema van je dochter kun je de fles van 12.00 zo houden of evt naar 13.00 verschuiven en deze geef je dan SAMEN met een (half) broodje. Mijn eigen ervaring: geef eerst het broodje, of in ieder geval een paar stukjes en dan pas de melk. Anders zit ze zo vol melk dat er geen brood meer bij kan. Om een uur of drie/half vier kun je dan een ander drankje geven (sap of water) met een koekje, rijstwafeltje of soepstengel oid. Het is in ieder geval de bedoeling dat je kindje nog minimaal 500cc melk binnenkrijgt (in tegenstelling tot wat het pak zegt, dit is meer een maximum)Als je die van 1200 zou vervangen in alleen brood en pas om 16.00 weer te drinken geeft zou dat inderdaad veel te lang zijn. Veel succes met weer een nieuwe verandering!
Gr. Marieke
 
Terug
Bovenaan