Van 4 naar 3 flessen, hoe doe je dat?

Hoi,

Felina's schema is momenteel als volgt:

06:30 fles 180cc + 6 schepjes
10:00 fles 180cc + 6 schepjes
13:30 fruithapje heel 4 maanden potje of half 6 maanden potje
15:30 fles 180cc + 6 schepjes
17:30 groentenhapje heel 4 maanden potje
19:30 fles 210cc + 7 schepjes + 7 schepjes pap.

Nu is het de bedoeling dat ze overgaat op 3 flessen.
Zelf denk ik dat ik dan het beste de fles van 15:30 kan laten vervallen.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Hebben jullie de fles afgebouwd door steeds iets mnder te geven of hebben jullie hem er zo in een keer tussen uit gelaten?

Mijn gevoel zegt dat het beter is om hem langzaam af te bouwen en te vervangen door sap of thee en haar dan om 17:30 meer groenten te geven.

Ik wil graag weten hoe jullie dit gedaan hebben, en hoe jullie hierover denken.

Groetjes,
Marjolein
 
Hoi Marjolein,
Bij Sem heb ik de fles van 16:00uur vervangen door de groentehap.
Dat werkte perfect want de groente wilde hij eerst niet eten en nu dus wel.
Nou is 16:00uur wel vroeg voor warm eten vind ik zelf, wat je ook kunt proberen is de fles van 15:30uur vervangen door sap/thee en een lekkere liga of koek erbij en dan iets meer groente als eerst.

Groetjes Monique
 
Hoi Monique,

Is het niet gevaarlijk om een kindje van 6 maanden zonder tanden een liga of andere koek zoals rijstewafel te geven?
Ik ben zo bang dat Felina erin stikt.

Groetjes,
Marjolein
 
Hallo, mijn zoontje is ook 6 maanden en nog geheel tandloos., maar hij krijgt gewoon liga en rijstwafels, er zijn speciale te koop vanaf 6 maanden die smelten in de mond.
Liga tweede stap (ook lekker door het fruithapje heen) bambix rijstwafels, zo heten ze.

Groetjes Jessica
 
Hoi Marjolein,
Jeffrey is vandaag 7 maanden en sind 2 weken is hij op 3 flessen.
Wij hebben het schema van de 1 op de andere dag veranderd en is nu als volgt:
+/- 07.00 uur : 200 pap of 100 pap+ 100 fles
+/- 10.00 uur : soepstengel met sapje
+/- 12.00 uur : boterham + 120 fles
+/- 15.00 uur : fruithap
+/- 16.45 uur ; warme hap + danoontje
+/- 19.00 uur : 200 fles

In het begin had ik echt het gevoel dat je heel de dag met eten bezig bent. Het is ook wel wennen vind ik; eerst alleen flessen en nu van alles wat.
Succes, Ingrid
 
Hoi,

Dat heb ik nu ook. Mijn dochter is nu 7 maanden. Ze is steeds ongeveer 2 uur wakker voordat ze weer 2 uur gaat slapen. Ik kijk met weemoed terug naar de alleen borstvoedingstijd. Toen kreeg ze als ze wakker werd borstvoeding en dat was het dan totdat ze weer naar bed ging. Lekker makkelijk. Nu moet ik echt plannen wanneer ze wat moet eten en niet te vroeg want dan heeft ze geen honger en niet te laat want dan is ze weer moe. Ook lastig als je ergens heen wilt.

Groetjes,
Miriam
 
Tygo is 8 maanden en heeft het volgende schema:

7 uur papfles 180cc, 6 scheppen nutrilon en 2 scheppen rijstenbloem
10 uur fruithapje, zoveel als hij op kan van de 8 maanden potjes
12 uur boterham en een fles (hoeveelheid fles ligt aan hoeveel hij eet)
15 uur sapje en een koekje
17 uur groente (8 maanden potje) en een danoontje
22 uur papfles 180cc, 6 scheppen en 2 scheppen rijstenbloem

Wij hebben met het overgaan van 4 naar 3 flessen de fles van 19 uur eraf gehaald.
 
Hai,

Mijn zoontje is nu precies 7 maanden en ik vroeg twee weken geleden aan een vriendin hoe zij het had gedaan. En nog geen twee dagen later ging het vanzelf. Ik geef nu z'n fruithapje op het moment van zijn tweede fles met een flesje sap.

7:30   fles 180 cc
9:30   slapen tot 11:00
11:30 fruithapje met sap
13:30 slapen tot 15:00
15:30 fles 180 cc
17:30 groentehap
18:00 slapen tot 19:00
19:30 fles 120 of 180 cc
20:00 slapen

Succes ermee, het gaat meestal vanzelf. Mijn zoontje is soms te moe voor zijn groentehap en dan geef ik die na zijn slaapje van 18:00 uur.
 
Terug
Bovenaan