Van 4 naar 3 flessen

<p>Hoi hoi,</p><p>onze kleine man is zaterdag 10 maanden en zit nog steeds op 4 flessen, eet al behoorlijk goed avond eten en fruit.</p><p>Iemand een tip hoe wij het beste de 4 fles kunnen laten verwijderen.?</p><p> </p><p>schema tot nu toe</p><p>kwart over 6 half 7 fles 180cc</p><p>half 9 fruit (stukje Liga erbij)</p><p>11 uur fles 180 cc</p><p>half 1   1 snee brood... op opvang is dat om half 12 willen dit thuis ook na half 12 gaan doen.</p><p> </p><p>3 uur fles 180cc</p><p> </p><p>half 6 avondeten</p><p>half 7 7 uur weer fles en daarna naar bed...</p><p> Heb namelijk het idee dat hij genoeg op een dag eet..en miss wel een fles kan missen</p>

Wij hebben zelf die van half 11 a 12 laten vallen  en een boterham extra gegeven .
Veel mensen laten ook als eerst die van 3 uur vallen .  
Maar ik merkte dat mijn zoontje meer behoefte had aan die van 3 uur  dan aan die van 11 a 12 uur. 
?

Dank je voor je tip daar dacht ik ook.. ga het van weekend eens proberen en met de opvang dit ook even aangeven. 

Ik heb eerst die tussen de middag laten vallen, want die dronk hij het slechtst. Gewoon niet meer gegeven en wat water bij z'n broodje. Later die van 15.00 u eraf en daarvoor in de plaats een tussendoortje. Toen ben ik wel weer melk gaan aanbieden bij z'n boterham. Uit een beker wil hij het alleen niet, dus hij krijgt nu een flesje na z'n boterham. Hij heeft een zeer sterke melk/fles associatie (en beker/sap-water). 

Wij hadden eerst ook 7,11,15 en 19.
Hebben toen bij het fruit een fles water gegeven en nu krijgt hij zn 2e voeding die van 11u dus na zn broodje, voor zn 2e slaapje.
De ene dag is dat 12u, de andere dag 1u...
Merkte vooral dat hij langer/beter sliep met een voeding voor het slapen. Smiddags na het slapen weer water

Wij gaven de 4 flessen met vier uur ertussen.
Nu onze dochter tussen de middag boterhammen eet en goed eet bij het avond eten hebben we op aanraden van het cb de middag fles eruit gehaald.
Dus s'morgens 180 cc. Halverwege de ochtend fruithap  
Rond 12 uur boterham met thee. Rond 13.00 150 cc
Rond 15.00 wat broodkorstjes of iets anders kleins.
17.00 warm eten
Rond 7 180 cc en dan naar bed.
Hoop dat je er wat aan hebt!

Terug
Bovenaan