van 4 naar 3 flessen

Hoi allemaal
Mijn zoontje krijgt nu 4x 200cc opvolgmelk, waarvan 1 met nutrix.
Verder eet hij een heel potje groente en een heel potje fruit.
Ik vraag me af wanneer je er 1 fles af kan halen, hij drinkt ze namelijk  niet   altijd allemaal leeg.
Wanneer zijn jullie overgegaan op 3 flessen?
Was dat toen je kind brood ging eten of toen hij/zij niet meer alles opdronk?
In het begin was groente en fruit bijvoeding, wanneer   telt de groente mee als volwaardige maaltijd?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
groetjes Marisca
 
Hallo, ik weet niet hoe oud datje zoontje is maar als hij lekker zijn   groente opeet dan kun je er rustig een fles afdoen. Dan doe je 'smorgens een fles (met nutrix of   bambix) Later een fruithapje. 'sMiddags groente, aan het eind van de middag een fles en's avonds voor het slapen gaan een fles. (daar doe   ik nog steeds bambix in)Succes!
 
Hoi Marisca,

Wij zijn ook met de introductie van het brood teruggegaan naar 3 flessen. Hiervan was er één met pap. Wij deden het zo: 's morgens eerst pap, 10 uur fruit, 12 uur boterham met daarna een fles melk, 16 uur weer een fles, 18 uur groente met (na 8 mnd) biogarde toe en daarna lekker naar bed.

Succes!
 
Hoi Marisca,
Mijn zoontje is nu 7 maand en sinds een maand krijgt hij 3 flessen van 210cc met in
elke fles 2sch nutrix erbij. En een heel potje fruit, heel potje groente en een half kopje
yoghurt met 1/2 liga verkruimeld als toetje.
Daar doet hij het prima op. Op het moment dat we zijn begonnen met groente hebben we er een fles afgedaan. Ging prima.
Zijn schema is nu;
08.30 fles
12.00 fles
slapen tot 14.00
14.30 fruithapje
16.30 groente en yoghurt
17.30 bambix koekje als wij aan het eten zijn. Hij sabbelt erop eet het niet echt op.
19.30 fles
Slapen tot de volgende ochtend (meestal dan he?)
Misschien heb je er wat aan/
Succes en groetjes
Melanie
 
Hallo Marisca,



Wij zijn van 4 naar 3 flessen overgestapt toen ons zoontje brood kreeg.

Zijn schema is nu:



08.00 uur fles met bambix

10.30 uur 1 potje fruit

12.00 uur brood met diksap

13.30 uur fles

16.30 uur koekje/soepstengel met diksap

18.00 uur 1 potje groente

19.30 uur fles met nutrix



Groetjes Marije


 
Terug
Bovenaan