VAN 4 NAAR 3 FLESSEN

Mijn kleine man is bijna 6 maanden en ik moet nu de 4 flessen die hij krijgt afbouwen naar 3 flessen. Is mijn kleine man daar nog niet te jong voor? Ik heb het geprobeerd met 'smorgens een papfles 200 cc + 3 scheppen nutrix en dan s'middags een fles 200 cc en s'avonds een fles 200 cc. Daarbij krijgt hij ook fruit s'morgens en groente rond 18.00 uur.
Rond 7 uur wordt hij chagarijnig en is erg moe en ik kan het net  rekken tot half 8 voor zn laatste fles, maar daar red hij de nacht net niet mee. Hij wordt rond half 5  wakker en ik kan hem niet sussen met water of een speen. iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Thankx  
 
Hoi,

Ik heb het met mijn zoon in een week tijd afgebouwt. Dus elke dag 's middags de derde voeding elke keer iets minder geven en de andere voedingen (één voor één) iets meer zodat hij langzaam kon wennen aan drie flessen ipv vier. Verder kreeg hij 's middags wat diksap en ben ik begonnen met een koekje van Bambix. Door dat afbouwen is het gelukt om over te stappen op 3 voedingen.

Misschien heb je hier iets aan?

Oh ja, ik ben hiermee begonnen toen Quentin 5,5 maand oud was (gelijk met de overstap op opvolgmelk).

Groetjes,
Rosanne
 
Hoi Maussie,

Er móet niets hoor. Je moet echt kijken naar hoe het bij jouw kindje gaat.  Wij zijn pas later de vierde fles gaan afbouwen. Als je kindje nu ontevreden is en vroeg wakker wordt zou ik er lekker
Groetjes.
 
Hoi HOi

Met 6 mnd afbouwen vind ik nog erg jong, wij deden dit pas met een maand of 8. Als je baby aangeeft dat hij nog honger heeft waarom dan niet gewoon een fles dan heeft hij het nog nodig.
De rest is als bijvoeding, ik zou poas echt stoppen als de kleine ook brood begint te eten.
Succes met je keuze.

sas
 
Hoi,

Ik doe het als volgt van de een op andere dag:

7 uur: fv 230 cc + 3 eetlepels nutrix
8-9 slapen
9;30 beetje diksap/thee
10:30-13 slapen
13 uur: FV 230 cc
14:30 fruit 4 a 5 eetlepels
15:30-17 uur slapen
17 uur 100cc fv
18 uur: ong 200 gram warm eten
19:15 fles (ik maak 200cc en zie hoeveel ze daar van op drinkt) (ng 150cc)

Dan wordt ze de laatste tijd om 6 uur sochtends wakker en gaat dan een beetje kletsen. Ze wordt er pas om 6;45 uit gehaald. maar ga vanavond is proberen om een schep nutrix door de laatste fles te doen, kijken of dit wil werken.

en inderdaad je moet nog niets. Emily ging uit zich zelf over op 3 en halve fles. Op ten duur zal ik eens proberen om de fles van 17 uur diksap van te maken, kijken of ze dat goed vind, en anders laat ik het zo.
Gr Helen
 
Terug
Bovenaan