Van 4 naar 3 flessen?

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik heb even een vraagje, mijn dochtertje is nu bijna 6 maanden en ik denk dat ik misschien een fles moet gaan vervangen voor groente.
ze doet de laatste dagen best moeilijk met de laatste fles en drinkt soms maar 100 ml. Toch slaapt ze wel door de hele nacht.
Zijn jullie al overgestapt naar 3 flessen?

dit is nu mijn ritme:
08.00 240 ml
10.30 fruit
12.00 210 ml
16.00 210 ml
17.30 als ze wakker is beetje groente
19.00 240 ml
hoe doen jullie dit nu?

alvast bedankt  

Groetjes Rieneke en Gwenn

ik geef gewoon nog 4 flessen en zie welwat hij ervan opdrinkt.
Ik ben geen voorstander van ineens een fles weglaten.  Maar je kunt ook gewoon  wat minder melk klaarmaken, als ze het toch niet op drinkt.

ik heb geleidelijk de fles minder gegeven en dan uiteindelijk niet meer en om dat moment op te vullen ben ik begonnen met groente. inmiddels alweer een tijdje geleden noa is nu 9 maanden.

ik vond het zo wel gemakkelijk om het ene af te bouwen en het andere op te bouwen

succes ermee

hoi

jens is ruim 7 mnd en krijgt ook nog steeds 4 flessen
ik heb eens geprobeerd om de groente ervoor in de plaats te doen
het gevolg is dan dat hij geen groente wil en huilt, en wel een fles wil
dus voorlopig lekker 4 flessen hier

Mijn dochtertje is 7,5 maand en ik zit sinds ongeveer twee weken op 3 flessen. Ze dronk steeds de flessen niet leeg en vooral de ochtendfles met pap. Nadat ik met drie flessen ben begonnen, doet ze het heel goed!

Ik gaf eerst vier van 180ml + 6 scheppen,
ik geef nu 1 papfles van 180ml+ 6 scheppen+ 4 scheppen bambix, en 2 flessen van 210 ml + 7 scheppen. Dat gaat goed.
Verder geef ik groente en fruit. 1 fles geef ik samen met wat brood. Die fles drintk ze niet altijd helemaal op, maar wel zo goed als.

Groetjes, Emmy.

Hoi,

onze zoon is nu  6 maanden en eet en drinkt het volgende op een dag:
tussen 7 en 8 uur: 1 fles (180 +6 scheppen)
tussen 11 en 12: 1 fles (180 +6)
tussen  15  en 16 uur: fruithap (soms met liga) en diksap. Hier drinkt hij niet veel van, maar dat moet ook niet!
om 18.30 uur: groentehap: potje of vers
tussen 19.30 en 20.00 uur: 1 fles (zoals boven met 2 scheppen nutrix erdoor)

Als hij na zijn ochtendslaap al om 10.00 uur wakker is, krijgt hij soms een rijstewafel en wat diksap.
Wij hebben de fles van 15 uur vervangen door een fruithap en dat is goed gegaan.

groetjes,
kiki

Terug
Bovenaan