van 4 naar 3 flessen???

hoi meiden, vroeg me af wanneer jullie over gegaan zijn of over willen gaan op 3 fles voedingen? onze kleine meid van bijna 5 mnd is namelijk tegenwoordig de hele avond aan het gillen en schreeuwen. voor de duidelijkheid niet huilen! dit gaat de hele avond door vanaf de voeding van 17.00 tot de volgende fles en dan gaat ze heerlijk slapen niets meer aan de hand..

de een na laatste fles krijgt ze altijd om 17.00 en de volgende dus om 20.30 als ik hem om 19.45 geef omdat wij onderhand doof worden gaat ze ook gewoon slapen tot de volgende ochtend een uur of 9. als het zo door gaat dan zit er bijna geen tijd meer tussen de voeding terwijl ze in de ochtend gewoon ruim4 uur er tussen laat zonder problemen.

moet ik dan maar meer gaan geven en er een fles af halen of moet ik deze periode gewoon even door? vroeg me af jullie dit ook meegemaakt hebben of nog steeds hebben?/

groetjes non

Sorry hoor, maar ik heb even heel hard gelachen. Ik herken dat gegil en geschreeuw namelijk nogal. Gelukkig is die fase hier even voorbij. Maar ben meermaals even buiten gaan staan, want het gillen gaat echt dwars door alles heen.

Maarre krijgt je kindje al volledig bijvoeding? Zo niet, dan kan het (denk ik) nog niet hoor. Die 4de fles laten vallen. De 1e 6 maanden is de melk ook wel het belangrijkste bestandsmiddel voor een groei van je kindje.

Ik snap dat je het heerlijk vind dat ze tot 9 uur slaapt, maar wat als je dat toch een beetje gaat vervroegen?
Mijn schema hier is (en ben nog maar net begonnen met bijvoeding, dus ik tel nu puur even de flessen)

Tussen 7-8 uur 1e fles (210 cc) (afhankelijk of ik moet werken ja of nee)
Tussen half 12 en 12 2de fles (180cc)
Rond half 4- 4 uur 3de fles (180 cc)
Rond half 8 8 uur 4de fles (210 cc).

Heb je er iets aan?

Groetjes,
Margreet
mama van Andries, bijna 6 maanden!!

poeh, van 4 naar 3 flessen is wel erg vroeg. ze moeten het echt nog hebben van de melk, maar ja, wat is dan de oplossing?
fiene heeft ook een periode gehad dat ze haar 'laatste' slaapje van de dag niet meer wilde maken, schreeuwen idd en dan was het alllemaal weer goed als ze in bad en naar bed ging. bij ons is het ritme toen een beetje gaan veranderen. ze wilde zelf ook om 19:30 naar bed en niet pas om 21:30, wat natuurlijk beter uitkwam met doorslapen, sindsdien maak ik haar weer wakker voor een laatste voeding en gaat ze lekker na de voeding van ongeveer 19:30 slapen.
ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb het maar opgschreven.
ik geef trouwens BV, dat schuift wel makkelijker, met een fles gaat dat minder makkelijk

Succes!

Wij hebben ook geprobeerd om van 4 flessen naar 3 te gaan en 1 potje fruit en 1 potje groente maar Marit is het hier niet mee eens.
Nu weer 4 flessen en 1/2 fruit en 1/2 groente. Tot ze 6 maanden is en meer tussendoortjes mag en brood.

dat gillen en schreeuwen herken ik ook heel goed! onze tweeling van bijna 5 mnd heeft dat ook gedaan tot voor kort..ze kregen 5 voedingen,na de voeding van 19.00 niet meer willen slapen eigenlijk alleen maar op schoot willen..legde je ze weg gillen maar...gek werden we ervan..nu hebben we dus de 5de fles eraf gehaald en is de laatste voeding nu om half 8 en wat denk je..de dames gaan heerlijk slapen!!we hebben eindelijk onze avonden weer terug!! heerlijk! doorslapen doen ze hier al heel lang,moet ze sochtends wakker maken. ik denk idd ook dat het te vroeg is om op 3 flessen te gaan..als je dat echt wilt zou ik even met het cb overleggen.
succes!

groetjes zonnetje

Ik zit al wel op de 3 flessen met Rodin en dat was volgens het CB ook goed. Zolang ze maar minimaal 500 ml aan vocht binnen krijgen zeiden ze.

Ons schema:
06.00u 200cc opvolgmelk
09.30u 100 gram fruit
12.30u 200cc opvolgmelk
16.30u 150-200 gram avondeten + klein flesje water/diksap
19.00u 200cc opvolgmelk met 2 eetlepels rijstebloem

Terug
Bovenaan