Van 4 naar 3 flessen

Hallo meiden,

Sinds een kleine week hebben we Tim zijn schema "opgegooid" van 4 naar 3 flessen. En dat gaat gelukkig goed! Hij wordt nu rond 7 uur wakker (heerlijk, die ochtendstress met een schoolgaand kind!) en drinkt dan een papfles. Een bordje pap wil hij nog niet. Tegen negenen gaat hij weer naar bed en slaapt dan 1-2 uur. Rond 11 uur krijgt hij dan de fruithap. Als we zijn grote broer van school hebben gehaald, krijgt hij rond kwart over 12/half 1 een fles.
Afhankelijk van hoe moe hij is, gaat hij of mee zijn broer naar school brengen, of alvast naar bed.

's Middags slaapt hij toch meestal wel 2 uur, soms 2,5. Als hij wakker is, krijgt hij een soepstengel of broodkorstje en een bekertje sap (wat hij niet echt drinkt nog....). Dan rond half 5/ 5 uur krijgt hij een warme hap. Dat gaat de ene keer beter dan de andere keer. Als hij die niet goed eet, krijgt hij een klein flesje. En dan om een uurtje of 7 krijgt hij nog een papfles en dan gaat hij tegen 8 uur lekker slapen. Tot de volgende ochtend! Heerlijk!

Groetjes
ingrid

ooh wat een fijn schema zeg, daar teken ik voor. ben al zo blij dat antonio al 2 dagen doorslaapt tot half 7 maar ben echt nog wle de hele dag bezig met voeden

Ik ben er ook erg blij mee. Vooral ook, maar dat zul je herkennen, omdat Tim hier niet het enige kind is! Zeker met een schoolgaand kind vind ik het lastig combineren. Je moet toch steeds op en neer naar school, daar moeten de voedingen omheen "gepland" worden. Aan de andere kant, de oudste is al zo zelfstandig dat het ook wel weer handig is. Hij kan me vaak goed helpen.

ohh wat doet jullie goed samen en echte team wrok ajajjaajjaja
leuk zeg!

Hier is Juliaan binnenkort aan het beurt den ik.
hij drink de ochten fles heel laangzaaammm en ik ben zo slaperiiiiiig hihihi.

ga jullie zo door en geniet :)

Hoi,

Hoe oud is Tim?

Ik had het cb gebeld met de vraag of ik er ook een fles af mocht laten die van 16.00 omdat ik echt het gevoel heb dat mijn kleine vent onderhand overvoed word met alles wat hij nu krijgt.

7.00 fles 180 cc 6 schepjes
Tussen 11.00 en 11.30 fles 180 cc 6 schepjes
+/- 14.00 fruit( krijgt hij als hij wakker is en voor half drie.
15.30/16.00 fles 180 cc 6 schepjes
18.00 groente
19.30 fles 210 cc 7 schepjes en pap erdoor.

Hij eet t allemaal prima hoor. Maar mijn idee was om de fles van 16.00 eraf te laten en dan te vervangen voor sap en een koekje of soepstengel ofzo. maar volgens het cb krijgt hij dan niet genoeg melk( vocht ) binnen. Ik lees bij meerdere nu al dat jullie toch al een fles minderen grrrr waarom doen ze bij mij dan zo zeikerig?? Kyan is overigens bijna 6 maanden( 7 sept)

Groetjes Tamara

@Tamara: Tim is ruim 6 maanden, hij is van 15 februari. Ik zou als ik jou was, je gevoel volgen. Misschien kan je het fruit en de fles omdraaien zodat je fles-bijvoeding-fles-bijvoeding-fles idee krijgt?

Het probleem is dat het fruit die tijd eigenlijk wel goed uitkomt, s ochtends slaapt hij nog veel en op het kdv geven ze het ook rond die tijd. Wil dat een beetje gelijk hebben. Nou opzich gaat het nu goed en ik kijk het nog wel even aan. Merk ik dat hij echt zijn fles niet meer of bijna niet meer drinkt om vier uur dan kijk ik nog wel even verder. Bedankt voor je reactie.

Terug
Bovenaan