Van 4 naar 3 flessen

Hallo dames,

Ik ben een april mama, maar had een vraagje voor jullie.
Kom net bij t cb vandaan en m'n mannetje is weer goedgekeurd :) hij is 6 mnd en een week en is 71 cm en 8100 gr.
Nu mag hij van 4 naar 3 flessen, maar vroeg me af wat nu t handigst is..
Hij krijgt nu:

8.00 210/7
10.00 fruit
12.00 210/7
16.00 210/7
18.00 groente
20.00 210/7 + 1 schepje rijstebloem

Hoef geen pap verder te geven, omdat hij prima groeit en anders wel heel groot wordt ;)

Ik ben bang dat als ik bijv de fles van 16.00 er uit haal er dan zo'n lange tijd tussen de flessen zit en hij dit nooit red.. Mag/ga vanaf 7 masnden pas brood geven..

Iemand tips??

Alvast bedankt!!

Liefs myet
(april mama van zoontje ronan)

Hey myet!

Lang geleden!!

Ik zou die fles van 16.00 eraf halen! Heb ik toen bij kyan ook gedaan en dat ging echt prima! Je kan hem rond die tijd een rijstewafeltje of soepstengel en evt wat sap geven!

Kyan zijn schema is

7.00/8.00 fles 210 7 scheppen + pap
+/- 12.00 sinds deze week stukjes brood en een fles van 180+6 scheppen brood is echt sinds gister!
+/-14.00 fruit!
Tussendoor ergens nog een koekje kyan vind sap nog niks aan!
Rond uur of vijf groente
En om 19.30 fles van 210+ 7 scheppen en dan heerlijk slapen!

Alles goed verder met je? Voor vragen mag je me nog steeds mailen hoor!!

Succes met t schema!

Liefs Tamara

Hoi hoi,

Lang geleden ja!

Dank je voor je tips. Nog een vraagje, je zeg rijstewafel of soepstengel. Maar geef je dan gewone? Want rijstewafel die tussen de ander baby spullen in de supermarkt staat is vanaf 8 maanden. En soepstengels staan daar niet. Ook alle koekjes ed zijn vanaf 8 maanden. En vind en soepstengel wel eng klinken! Hij duwt t zo helemaal in z'n mond denk ik!

En ik zat te denken om misschien het fruit een uurtje later te doen en dan de fles van 12u ook.. Want hij slaapt meestal rond 10 uur..
Dat kan ook wel toch?
Cb zei dat ik ipv 210/7 ook 180/6 kan doen, maar dan krijgt ie ineens wel heel veel minder heb ik t idee..

Wa een vragen, sorry, dit is nog wat onwennig voor me..

Bedankt alvast!

Liefs myet

Alles verder helemaal goed hier. Met jou ook?

Ik mail je vanavond of morgen even ok? Dan vertel ik ff hoe ik t doe! Zal al je vragen beantwoorden! Zit nu op mijn tel en is zo lastig typen en ik moet zo weg!!

Ik zou de groente om 16.00 uur gaan geven en dan een klein beetje melk erna als een soort toetje. Uiteindelijk kun je die melk dan langzaam aan helemaal laten vervallen en ben je van 4 naar 3 flessen. Op die manier heb ik het gedaan.

heej,
ook ik zou de fles van 16.00 eraf halen en de fles van 12.00 naar 14.00 zetten! dan zit er al 2 uur minder tijd tussen.
alicia haar schema is:
07.30 fles 180 6 scheppen.
10.30 fruit 200 gram.
12.00 af en toe brood.
14.00 fles 180 6 scheppen.
16.30 groente 200 gram.
19.30 fles 180 9 scheppen bambix biscuit

tussendoor ook nog een bambix rijstewafel of een liga.

Super bedankt voor jullie reacties. Denk dat ik het fruit een uurtje later doe en de fles van 16.00 er idd uit halen. Hij mag ook iets van thee ofzo tussendoor dus doe t denk ik zo dan:

08.00 fles
11.00 fruit
13.30/14.00 fles
Tussendoor wat thee en miss rijstewafel ofzo??
17.30 groente
20.00 fles

Kijken hoe hij daarop reageert.. Reageerde jullie kindjes meteen goed op de veranderingen?

Liefs

ja bij alicia was het helemaal geen probleem. ook al hebben we een verjaardag. en we geven haar daar de laatste fles en dan in de auto gaat ze slapen. en thuis in bed slaapt ze gewoon weer verder

Terug
Bovenaan