Van 4 naar 3 voedingen

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Mijn zoontje is inmiddels alweer bijna 6 maanden. Ik geef nog volledig borstvoeding. Hij krijgt nu nog 4 voedingen + fruithapje en groentehap. Wanneer zijn jullie over gegaan naar 3 voedingen? Ik twijfel of ik het nu al zou doen. Ik denk wel dat hij er klaar voor is. Hij is goed op gewicht.</p><p>Tussen 7 en 8 borstvoeding</p><p>9.30u fruithapje 100 gram</p><p>11.30 borstvoeding</p><p>15u borstvoeding </p><p>17u groentehap 100 gram </p><p>19u borstvoeding</p><p>Ik wil graag die van 15u vervangen met water en dan of fruit of een koekje of iets dergelijks </p>

Borstvoeding kun je nooit teveel van geven dus ik heb dat altijd op verzoek gedaan. Zo werden het dus ook op verzoek steeds voedingen minder en is het dus ook per kind anders. Tot 1 jaar is in principe de borstvoeding nog hoofdvoeding en dus ook hetgeen waar je kindje op groeit. Als je kindje dus nog 4 voedingen wil zou ik het lekker zo laten tot kindje zelf niet meer wil.

Ik weet dat het voor borstvoeding misschien anders werkt (geen ervaring mee), maar wij zijn met onze zoon (8 maanden, kunstvoeding) pas over gegaan naar 3 flessen toen hij ook meer begon te eten. Dus ontbijt, lunch (brood), maisvinger etc. 

Hij krijgt op die tijden altijd voeding. Hij vraagt er niet om. Vandaar dat ik denk dat hij misschien wel 1 minder kan en dat hij er dan wel om gaat vragen.

Ik zou nog even 4 blijven geven. Wij zitten nu met 8 maanden op 3x borstvoeding. Ze groeien nu nog van de melk en ook voor het Coby goed om dit nog even door te trekken totdat je echt een broodje ‘smidshaard doet en een tussendoortje. Dan nog kan het zijn dat ie een klein slokje wil aangezien dat soms fijn is om wat ‘weg te spoelen’ volgens mij ben je goed bezig en als je kindje niet meer wil weigert hij vanzelf en gaat er een voeding af. 

Mijn dochter ging ook al snel van 4 naar 3 flessen eind 6 maanden begin 7 maanden.
Maar als ze minder flessen krijgen moeten ze wel meer gaan eten..
Mijn dochter krijgt om 9:00u fruit om 11/00u boterham en om 17:00u warm eten, groenten,vlees vis en aardappels, pasta of rijst 200gr. Je kan pas flessen minderen als ze meer gaan eten 

Terug
Bovenaan