van 4 naar 3 voedingen

Hallo, wie kan mij meer vertellen over hoe je t beste kunt overstappen van 4 naar 3 voedingen, hoe hebben jullie dit gedaan en bij welke leeftijd? Leverde dit veel problemen op of ging dit goed? Graag jullie ervaringen!!
 
Hoi Ikke,
Hoe oud is jouw zoon/dochter? Ik had het idee bij mijn dochter dat ze teveel had aan 4 voedingen, warm eten en fruit en heb 3 voedingen gegeven. Ik werdna een paar dagen teruggefloten door mijn schoonzus dat ze daar nog te klein voor is. Mijn dochter is 5 maanden. Kreeg te horen dat sommige met 9 maanden nog 4 flessen hebben, het ligt er net aan wat je kindje aangeeft. Mijn dochter vroeg ook niet om meer voeding,maar ze schijnen zich dan toch aan te passen ( fout !!!!)   Ik ben dus weer teruggegaan naar 4 flessen, en nu gaat het beter. ( op dit moment ff niet, maar ze is ziek dus vandaar!)
Anders moet je het CB ff bellen, zij kunnen je misschien beter adviseren.
Succes,
 
mijn kleine is nu 8,5 maand, het gaat goed met 4 voedingen, maar omdat niet alle flessen leeg gaan heb ik het idee dat het tijd is voor 3 voedingen? maar ik zal het CB zeker om advies vragen, bedankt en succes met je dochtertje!
 
Hoi Ikke,

Mijn dochter is intussen 7 maanden. Toen ze 6 maanden was ben ik overgegaan op 3 flessen. Ze krijgt daarbij een fruithapje, een liga of wat wit brood, een groentehapje en een beetje yoghurt en tussendoor nog een flesje drinken. Bij mij op het CB vonden ze het goed dat ik 3 flessen ging geven. Over een paar weken moet ik er weer heen om te wegen enz. Ben wel benieuwd of ze nog aangekomen is.

Oh ja, ik ben trouwens van de een op de andere dag gestopt met de laatste fles.

Groetjes Nathalie
 
Hallo Nathalie,

Zou je mij eens kunnen aangeven wat jouw voedingsschema nu ongeveer is met de tijden en hoeveelheden? En ging het goed van de een op de andere dag, niet 's nachts wakker of 's morgens veel eerder?

Alvast bedankt!!!

Heel veel groetjes
 
Terug
Bovenaan