Van 4 naar 3?

Ik heb een paar dagen terug al een berichtje geplaatst over voeding. Ik wil graag weten wanneer jullie over gaan/gingen van 4 naar 3 flessen?
Door de reactie van Desi op mijn andere berichtje ben ik hierover gaan nadenken of het goed zou zijn.

Justin eet nu:
4 flessen van 210 (5 schepjes nutrilon1 en 2 schepjes nutrilon forte)
150 gram fruit
ong. 120 gram groente.
Hij krijgt zelden sap (lust het wel) en geen toetje of koekje tussendoor. Eigenlijk echt puur melk en hapjes dus.

Ik ben benieuwd.

Groetjes Patricia
mv Justin (bijna 5 maanden)
 
Hoi Patricia,
Het was eigenlijk van de ene dag op de andere gegaan. Want ik was bij de kinderarts van het cb voor controle (bij 5,5 maand) en ze zei van dat nu 1 fles er af moest en ze gaf mij een voorbeeldschema:
7:30 fles 200cc
11:30 fruithap met gekruimelde liga erdoorheen
14:30 fles 200 cc
18:00 groentehap+ danoontje(half uurtje later)
21:00 fles 200cc + rijstebloem
Ergens tussendoor kan je je kind een rijstewafel of soepstengel met diksap geven. Trouwens tijdens het groenthapje kan het zijn dat hij ook dorst krijgt kan je ook tussendoor een beetje diksap geven. Ooo en 's ochtends voor de eerste fles krijgt hij ook een klein beetje kruidenthee.
Deze nieuwe schema heb ik gewoon meteen de volgende dag na het advies van het cb-arts geprobeerd en het ging meteen goed. Want op gegeven moment zag ik dat hij de fles van 's middags niet leegdronk en dan denk ik dat het tijd is om van 4 naar 3 flessen te gaan wel als je baby 6 of bijna 6 maanden is.

Groetjes Desi
Heb je meer vragen stel ze gerust........en laat even weten hoe het is gegaan.
 
Hoi Patricia,

Ik zou het af laten hangen van de behoefte van je kind. Mijn dochter begon 2 weken geleden met slecht drinken van de derde fles. Vorig weekend dronk ze ineens maar 100 cc ipv normaal 200 cc. Vanaf dat moment haar niet meer aangeboden en ze vind het prima zo. Schema wat wij nu ongv. aanhouden is als volgt: (ze is overigens 7 mnd)
8:00 uur BV
9:30 fruit
12:30 fles KV met rijstebloem
in de middag ergens sap of fles van 100 CC afhankelijk van slaapje
17:30 warm eten en toetje
20:00 BV

Succes met wat je gaat doen
 
Terug
Bovenaan