van 4 naar 3

hallo,
mijn dochter is volgende week 6 maanden.
en zit nu 2 dagen op 3 voedingen.
ik krijg er geen 4e voeding in dan pakt ze maar 2 halve voedingen.
is dit niet een beetje te vroeg?
verder krijgt ze groente van 4 mnd en zelf gemaakt fruit ongeveer 200 gr
 
Die van mij wordt van de week 5 maanden en zijn bezig om naar 3 flessen te gaan omdat hij er geen 4 leegdrinkt en een dikke fles per dag laat staan. Ik zou wel bij de groente en fruit wat sap geven ivm vocht. En eventueel met boterham beginnen.
 
oke,
ze krijgt af en toe een stukje brood.
en wel lange vingers en liga uit haar eigen hand.
groente heb ik net een potje van 6 maand gekocht.
wortels rijst en kip.
hopelijk vind ze het lekker!
 
die van mij is ruim 6 maanden en er gaat met moeite een beetje fruit in - portie ter grote van ijsblokje.
groenten gaat nog lastiger. Hij moet echt heel erg wennen aan eten via lepeltje. Hij heeft ook een tijdje melkpapje gekregen want daarvoor was het steeds huilen.
Grappig wat voor verschillen er zijn tussen al die kleintjes
kijk gewoon goed naar je kleintje - als ze honger hebben merk je dat snel genoeg.
ALs je je zorgen makt kan je de keline nog eens extra gan wegen op consultatiebureau. Je kan dan controleren of ze afvalt of niet. zoalng ze lekker doorgroeit - lekker aanbieden wat voor jullie beiden werkt.
 
Mijn zoontje is nu 6 maanden en zit al vanaf 4 maanden op 3 voedingen (waarvan een een bordje pap).
Nu krijg ik die 3 de laatste 2 weken er ook moeilijk in, hij eet wel goed groenten en fruit.
Toevallig net bij het cb geweest. het advies daar was om over te gaan naar 2 flessen en te starten met brood. Hij groeit en ontwikkelt immers goed. Wel vitamine D bijgeven omdat ie dan minder dan een halve liter opvolgmelk binnenkrijgt.
Verder krijgt Ivo over de dag verdeeld nog zo'n 250cc roosvicee of half appelsap/half water.
 
Terug
Bovenaan