Van 4 naar 4 flessen

<p>Hallo</p><p>ons kleintje is over 2 weken alweer 7 maanden, nu vroeg ik me af wanneer ik van 4 naar 3 flessen mag gaan? <br />dit is nu haar schema</p><p>7:00u fles</p><p>9:00u fruithapje </p><p>11:00u brood met pindakaas ect</p><p>12:15/12:30u fles </p><p>15:00u fles maar wil nu iets van koekje of broodkorst geven en wat water</p><p>17:00u warm hapje</p><p>19:00u fles</p><p> </p><p>is dit een goed schema? <br />mijn kleintje eet echt super goed vaste voeding al</p><p> </p>
 
Hey,
Ik heb begrepen dat dat gewoon al mag, mits ze genoeg drinkt en eet verder natuurlijk. Mijn zoontje is 7,5 maand en krijgt 3 flessen ('s ochtends, ergens tussen de lunch en middagslaapje en 's avonds). Is eigenlijk vanzelf zo gegaan, hij kreeg er eerst 5 (terwijl we eigenlijk al op 4 'moesten' zitten toen, maarja), begon toen flessen te weigeren, nu wil hij wel weer flesjes, maar gewoon een stuk minder.
Onze dag is:
6:30 fles met pap (eigenlijk zou ik inmiddels pap met een lepel moeten geven maar ik vind dat nog even tijdtechnisch gezien niet suuuper aantrekkelijk haha).
9:00 fruit
12:00 lunch
13:30 fles 
15:00 maisknabbel oid
17:00 avondeten (redelijke hoeveelheid en altijd iets van couscous/pasta/rijst/quinoa, groente en vis/linzen/kikkererwten oid)
18:45 fles
19:00 bed
 
 
Oh ja, ik heb begrepen van iemand bij ons kdv dat het altijd makkelijker is de ochtendfles (dus die rond 11/12) te laten vallen dan de middag(?). Ons ritme was eerst 7-11-15-19, maar die van 11 en 15 zijn dus 1 fles geworden op een tijd er tussenin. Misschien kun je dus de lunch iets verlaten en dan ook ergens in het midden die fles geven? Dan is het niet zo dat hij/zij ineens meer dan 6 uur geen fles krijgt.
 
Terug
Bovenaan